Status
Stängd för vidare inlägg.
20210102_144949-01.jpeg
 
En kollega frågade om mina bilder idag och undrade om hon fick köpa några, kul!

Jag har dock inte hjärta att ta betalt då det bara är mobilbilder. Så hon skulle visa vilka hon ville ha så skulle jag maila över dom 😊
Du ska alltid ta betalt!!! Om folk, media, kreti eller pleti finner dina bilder intressanta betalar de för dem. Det finns verkligen ingen anledning att ge bort bilder gratis om det inte är typ till ens bästa vänner.
 
@pepp Jag förstår din kollega, tycker också att du har ett unikt öga och stor talang/känsla för att hitta motiv, vinklar och ljus - det är ju det som är värt att betala för, inte bara hur dyr eller lyxig kamera bilderna är tagna med!

Jag skulle lätt kunna plocka ut många av dina foton som jag hade varit beredd att betala för och ha som inramade på väggen. :love:
 
En kollega frågade om mina bilder idag och undrade om hon fick köpa några, kul!

Jag har dock inte hjärta att ta betalt då det bara är mobilbilder. Så hon skulle visa vilka hon ville ha så skulle jag maila över dom 😊
Kul att dina bilder uppmärksammas och uppskattas! Det är de verkligen värda!

Men alltså... "bara" mobilbilder... nä, nä, nä, dina bilder är HELT FANTASTISKA! De är bättre än vad folk tar med sina "riktiga kameror".

Min pappa som har ett stort fotointresse berättade för länge sen (återberättar som jag kommer ihåg det med mitt dåliga minne, men ungefär såhär: ) om en känd fotograf som fått frågan av en journalist om vilken kamera han använde för att ta så fina bilder, varpå fotografen svarade med motfrågan; Vilken skrivmaskin använder du för att skriva så bra artiklar?

Tyckte den historien var tänkvärd! Bra kamera är inte det som avgör hur bra en bild blir eller hur mycket den är värd. Det krävs otroligt mycket mer än en bra kamera för att fånga så vackra ögonblick som du gör! :heart
 
Kul att dina bilder uppmärksammas och uppskattas! Det är de verkligen värda!

Men alltså... "bara" mobilbilder... nä, nä, nä, dina bilder är HELT FANTASTISKA! De är bättre än vad folk tar med sina "riktiga kameror".

Min pappa som har ett stort fotointresse berättade för länge sen (återberättar som jag kommer ihåg det med mitt dåliga minne, men ungefär såhär: ) om en känd fotograf som fått frågan av en journalist om vilken kamera han använde för att ta så fina bilder, varpå fotografen svarade med motfrågan; Vilken skrivmaskin använder du för att skriva så bra artiklar?

Tyckte den historien var tänkvärd! Bra kamera är inte det som avgör hur bra en bild blir eller hur mycket den är värd. Det krävs otroligt mycket mer än en bra kamera för att fånga så vackra ögonblick som du gör! :heart
Och för att bygga vidare, sprang på någon en gång för ett gäng år sedan som svarade på sin retoriska fråga: "Vilken är den bästa kameran? - Den man har med sig."
 
En kollega frågade om mina bilder idag och undrade om hon fick köpa några, kul!

Jag har dock inte hjärta att ta betalt då det bara är mobilbilder. Så hon skulle visa vilka hon ville ha så skulle jag maila över dom 😊
Tror jag har skrivit det förut... Men du tar extremt bra bilder! Du borde ha en utställning?
 
Kul att dina bilder uppmärksammas och uppskattas! Det är de verkligen värda!

Men alltså... "bara" mobilbilder... nä, nä, nä, dina bilder är HELT FANTASTISKA! De är bättre än vad folk tar med sina "riktiga kameror".

Min pappa som har ett stort fotointresse berättade för länge sen (återberättar som jag kommer ihåg det med mitt dåliga minne, men ungefär såhär: ) om en känd fotograf som fått frågan av en journalist om vilken kamera han använde för att ta så fina bilder, varpå fotografen svarade med motfrågan; Vilken skrivmaskin använder du för att skriva så bra artiklar?

Tyckte den historien var tänkvärd! Bra kamera är inte det som avgör hur bra en bild blir eller hur mycket den är värd. Det krävs otroligt mycket mer än en bra kamera för att fånga så vackra ögonblick som du gör! :heart
Min erfarenhet är att amatörgubbar gärna vill ha det största, bästa å finaste gällande utrustning. De tittar gärna snett på folk som inte har det. Men.. när det väl gäller kan dessa karaktärer varken fota skarpt eller i närheten av rätt ögonblick 😏 🙈

Själv är jag som en magnet på sådana här gubbar när (innan corona 😔 ) jag är ute och jobbar och de kryper gärna äckelnära för att försöka se vad man använder för objektiv och hus.. 🙄
 
Men gud, vaknade till massor av notiser och ser ut såhär :o :love:
Tack tack tack alla! Ska läsa igenom ordentligt sen när jag inte är lika nyvaken.
 
Du ska alltid ta betalt!!! Om folk, media, kreti eller pleti finner dina bilder intressanta betalar de för dem. Det finns verkligen ingen anledning att ge bort bilder gratis om det inte är typ till ens bästa vänner.

Kollegan ser jag som en vän också, övervägde att ta en liten slant. Men kände sen bara att neeej, varför skulle jag.
Men ska absolut ha det i åtanke om fler skulle vara intresserade 😊
 
@pepp Jag förstår din kollega, tycker också att du har ett unikt öga och stor talang/känsla för att hitta motiv, vinklar och ljus - det är ju det som är värt att betala för, inte bara hur dyr eller lyxig kamera bilderna är tagna med!

Jag skulle lätt kunna plocka ut många av dina foton som jag hade varit beredd att betala för och ha som inramade på väggen. :love:

Kul att dina bilder uppmärksammas och uppskattas! Det är de verkligen värda!

Men alltså... "bara" mobilbilder... nä, nä, nä, dina bilder är HELT FANTASTISKA! De är bättre än vad folk tar med sina "riktiga kameror".

Min pappa som har ett stort fotointresse berättade för länge sen (återberättar som jag kommer ihåg det med mitt dåliga minne, men ungefär såhär: ) om en känd fotograf som fått frågan av en journalist om vilken kamera han använde för att ta så fina bilder, varpå fotografen svarade med motfrågan; Vilken skrivmaskin använder du för att skriva så bra artiklar?

Tyckte den historien var tänkvärd! Bra kamera är inte det som avgör hur bra en bild blir eller hur mycket den är värd. Det krävs otroligt mycket mer än en bra kamera för att fånga så vackra ögonblick som du gör! :heart

Tror jag har skrivit det förut... Men du tar extremt bra bilder! Du borde ha en utställning?

TACK! ❤
Jag tycker ju motiven och fotona i sig är väldigt fina. Med bara mobilbilder tänker jag att kvalitén aldrig kommer upp i samma nivå som med en systemkamera, vilket märks när jag har förstorat upp bilder. Det syns ju dock inte på långt håll :D

Utställning vet jag väl inte.. vet inte heller hur man styr upp sånt eller om nån ens skulle vilja kolla. Just nu delar jag bara mina favoriter på Facebook (som tyvärr drar ner kvalitén)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 936
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 012
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 368
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 471
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp