Bukefalos 28 år!

Främmande. Dricker ej kaffe själv.

Varken jag eller sambon dricker kaffe. Jag blev överlycklig när vår kaffekokare gick sönder, men det höll inte länge:laugh: Svärmor kom med en ny, så vill man ha kaffe här får man ta med sig eget pulver😅
 
Ja jag är inget fan. Har gjort några desperata försök med te vid några tillfällen. Har slutat med att jag hällt ut min mugg te i slasken 😆

Men det heter inte mjölkpulver hos oss utan den tekniska termen är "coffee creamer" så det är nog speciellt framtaget för att passa i kaffet.

Vet att inbitna kaffe med mjölkdrickare gillar det för att kaffet förblir hett. Själv är jag en kaffetönt som har extra kall mjölk i botten i min cappuccino och gärna sötar upp med karamellsirap 🙈
När jag googlar så får jag upp resultat från sidor som säljer typ proteinpulver osv, marknadsförs som kalorifritt (och bara det är ju tröttsamt liksom). Vet dock inte om det är samma.
 
Men det heter inte mjölkpulver hos oss utan den tekniska termen är "coffee creamer" så det är nog speciellt framtaget för att passa i kaffet.
Jag har råkat läsa innehållsförteckningen till det vita pulvret i en typisk "jobb-kaffe-maskin" från typisk leasingfirma för dessa.
Hade tagit för givet att det var utblandat, men mjölkpulver fanns inte ens med som en del i innehållet. Minns inte vad det var, men mycket värre än jag föreställt mig och massor av socker.
Tror det står" kaffe vitt" eller något liknande i displayen på maskinen?
 
Jag har råkat läsa innehållsförteckningen till det vita pulvret i en typisk "jobb-kaffe-maskin" från typisk leasingfirma för dessa.
Hade tagit för givet att det var utblandat, men mjölkpulver fanns inte ens med som en del i innehållet. Minns inte vad det var, men mycket värre än jag föreställt mig och massor av socker.
Tror det står" kaffe vitt" eller något liknande i displayen på maskinen?
Coffee creamer över disk där jag bor är gjort av mjölkprotein, glucose och vegetabilisk olja. Inga direkta konstigheter 😉
 
Jag får sällan främmande. Dricker inte kaffe själv och heller inte mjölk. Har en kapselmaskin dock.

Men ni som är "i samma sits", vad har ni hemma? Mina föräldrar dricker fryskaffe utan problem, så det är vad jag haft hemma. Men vad jag förstår, så är det generellt inte poppis.

Tror att kapslar fått längre hållbarhet nu, så kanske borde satsa på sådana?
Vilka är säkrast? Har en Tassimo.

Hur gör ni med mjölk?

Jag bjuder på vin! :D

Vill du bjuda på kaffe kanske du kan köra på en enklare press?
 
Bara de går att dricka ur, för jag får kasta ut samma antal koppar.

Ja du kan säkert dricka ur pressen men skulle inte rekommendera det 😅
En liten press är nog det som tar minst plats, har du inte plats för den så får du nog köra vidare på nuvarande lösning :)
 
Ja du kan säkert dricka ur pressen men skulle inte rekommendera det 😅
En liten press är nog det som tar minst plats, har du inte plats för den så får su nog köra vidare på nuvarande lösning :)

Det var mer en undran om vad jag kan ha hemma för främmande. I form av råvaror 🙂
 
Roligt att folk skriver att de kan ta te om det inte finns kaffe.
Vi har inget te hemma heller 😄
Varma drycker ❌

Jag dricker inte heller the men brukar alltid ha lite the hemma (såväl som kaffe). Dock tror jag faktiskt aldrig bjudit ngn på varken kaffe eller the förutom om jag haft ngn som sovit över.
 
Jag har snabbkaffe hemma som gäster har kunnat dricka av, men nu senaste gången hon var här lämnade en syster av en gammal kaffebryggare som hon tycker jag kan ha stående någonstans. Gäster får då ta med sig eget kaffe som bryggs i maskinen. Dvs jag har inget kaffe hemma annat än snabbkaffe eftersom jag inte vill köpa en förpackning som öppnas och sedan används en gång innan resten blir dåligt (kan räkna på en hand hur många gånger det dricks kaffe hos mig per år). Men om t.ex. någon släkting kommer hit och sover över någon natt så har de möjlighet att ta med eget kaffe. Jag har dock funderat på en kapselmaskin, där finns ju chokladmjölk också ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 266
Senast: lilstar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
19 995
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 121
Senast: lundsbo
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 274

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp