Bukefalos 28 år!

Främmande. Dricker ej kaffe själv.

Jag får sällan främmande. Dricker inte kaffe själv och heller inte mjölk. Har en kapselmaskin dock.

Men ni som är "i samma sits", vad har ni hemma? Mina föräldrar dricker fryskaffe utan problem, så det är vad jag haft hemma. Men vad jag förstår, så är det generellt inte poppis.

Tror att kapslar fått längre hållbarhet nu, så kanske borde satsa på sådana?
Vilka är säkrast? Har en Tassimo.

Hur gör ni med mjölk?
Jag har som du en Tassimo. Jag dricker inte kaffe och köpte den just pga det. Bättre att ha kapslar så att folk ändå får kaffe än att öppna nytt paket kaffe varje gång någon kom. Haft min i många år nu och det har fungerat bra. Nu har jag inga kapslar hemma och maskinen är undanstoppad då vi inte har haft besök på över ett år...
 
Såg precis detta på fb och kom att tänka på den här tråden 😄😄😄
FB_IMG_1625209734237.jpg
 
Från en kaffe- och tedrickare: Om man normalt inte dricker något av dessa, så kommer inköpt kaffe/te inte vara någon höjdare, pga att de tappar smak. Kapslar är väl en annan sak, eftersom de är engångsförpackningar som är väl tillslutna, men kan ju säga att jag personligen föredrar vatten framför gammalt snabbkaffe eller gamla tepåsar.
 
Jag får sällan främmande. Dricker inte kaffe själv och heller inte mjölk. Har en kapselmaskin dock.

Men ni som är "i samma sits", vad har ni hemma? Mina föräldrar dricker fryskaffe utan problem, så det är vad jag haft hemma. Men vad jag förstår, så är det generellt inte poppis.

Tror att kapslar fått längre hållbarhet nu, så kanske borde satsa på sådana?
Vilka är säkrast? Har en Tassimo.

Hur gör ni med mjölk?
Tidigare hade jag lite dyrare snabbkaffe, som enligt kaffedrickare var gott. https://www.nescafe.com/se/our-coffees/nescafe-azera-espresso-intenso

Nu har jag oftare kaffedrickande besökare, så jag har pressokaffe och en liten pressobryggare.
 
Från en kaffe- och tedrickare: Om man normalt inte dricker något av dessa, så kommer inköpt kaffe/te inte vara någon höjdare, pga att de tappar smak. Kapslar är väl en annan sak, eftersom de är engångsförpackningar som är väl tillslutna, men kan ju säga att jag personligen föredrar vatten framför gammalt snabbkaffe eller gamla tepåsar.
Jag skulle säga att det beror på. Precis som jag dricker kokkaffe utan mjölk för det är vad som bjuds även om jag inte väljer det själv hemma så dricker jag något som är lite gammalt om det är vad som finns. Men för mig skulle det variera med tillfället om jag väljer det eller vatten. Tror det skiljer rätt mycket mellan personer hur känslig man är kring det.

Tycker det kan vara en poäng att hinta att man inte dricker själv men har något i skåpet att ta fram, vilket ger den som är kräsen en chans att välja om hen är intresserad innan det är i koppen. Att uttryckligen säga att det är gammalt så jag vet inte om det är drickbart längre, men du kan prova om du vill tänker jag det ska vara ett par år gammalt eller utanför datummärkning innan man gör.
 
Snabbkaffe i all ära, men det är lite som att bjuda på fiskpinnar istället för torskrygg. Om du vill bjuda på gott kaffe så kör på kapslar eller kokkaffe.

Jag gillar egentligen inte havredryck, men i kaffe fungerar det jättebra! Jag gillar mjölk och var väldigt skeptisk första gången jag testade, men det är gott i kaffet. Havredryck har lång hållbarhet och du kan köpa små förpackningar.
 
Jag gillar egentligen inte havredryck, men i kaffe fungerar det jättebra! Jag gillar mjölk och var väldigt skeptisk första gången jag testade, men det är gott i kaffet. Havredryck har lång hållbarhet och du kan köpa små förpackningar.

Haha smaken är uppenbarligen som baken :D Jag gillar havredryck. Har det på gröt och skulle kunna dricka det i glas även om jag inte brukar göra det. Men jag tycker det är helt fruktansvärt i kaffe :p
 
Haha smaken är uppenbarligen som baken :D Jag gillar havredryck. Har det på gröt och skulle kunna dricka det i glas även om jag inte brukar göra det. Men jag tycker det är helt fruktansvärt i kaffe :p
Stor skillnad på havredryck och havredryck, för att det ska funka behöver det vara den som är gjord för att hälla i varm dryck.
 
Snabbkaffe i all ära, men det är lite som att bjuda på fiskpinnar istället för torskrygg. Om du vill bjuda på gott kaffe så kör på kapslar eller kokkaffe.

Jag gillar egentligen inte havredryck, men i kaffe fungerar det jättebra! Jag gillar mjölk och var väldigt skeptisk första gången jag testade, men det är gott i kaffet. Havredryck har lång hållbarhet och du kan köpa små förpackningar.

Kok-kaffe i all ära, men gott är det inte. Snabbkaffe klart mer angenämt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 266
Senast: lilstar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 777
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 114
Senast: lundsbo
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 272

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp