Fråga om benlindor

Jag tycker egentligen mest sån här lindning ser ut som typ transportlindning. Inte nåt för ridning?
Kanske ser hästen mer uttrycksfull ut så det är därför?
Märkligt mode är det iallafall 🙈

Ja det är jättemärkligt att estetik i detta fallet blivit som det blivit !

Fast värre ändå var marknadsföringen när fleecelindorna först kom - för ”det behövdes ingen padd” . Och ett (tack och lov) kort tag - fanns ”kombinationslindorna” - fleece en del och sen elastiskt en del - fortfarande med argument att då behövs ingen padd 😳
 
Nu börjar modet komma till hoppsporten också 🙈
 

Bifogade filer

  • B14A0197-55DF-44E9-8C3C-6DF06157D59A.jpeg
    B14A0197-55DF-44E9-8C3C-6DF06157D59A.jpeg
    94 KB · Visningar: 51
Är inte de där skydden designade så för att skydda insidan av knäna mot slag? Det är alltså inte mode utan funktion, ungefär som kotskydden bak som går ner för att skydda karleden.
Det är det säkert, aldrig sett såna framskydd tidigare.
 
Då behöver nog hästen ha ganska dålig koll på benen och dålig benställning om den måste ha skydd/lindor av den anledningen - förutom i hoppning/terräng då
Är för yttre slag när jag rider ut som jag har det, finns inga anlagda skogsvägar här så när jag rider är det över stock och sten och genom buskar och snår😁
 
Jag tycker det verkar vara VÄLDIGT många om man kollar på hur många som har benlindor eller bnskydd vid dressur
Finns ju värre saker att raljera över och störa sig på, kan jag tycka. Tror inte att hästarna direkt lider av vare sig lindor eller skydd den stund man rider. Värre i så fall för dem som måste ha det en massa timmar i hagen.
 
Jag tycker det verkar vara VÄLDIGT många om man kollar på hur många som har benlindor eller bnskydd vid dressur

Var och varannan hobbyryttare har skydd på sina hästar generellt dagligen dags oavsett typ av arbete iof .

Likaså elitryttare.

Samma sak som med täcken, olika bett osv osv.
 

Liknande trådar

Utrustning Någon som gjort? Med vad? Eller är det kört om de börjat ta in lite vatten? Har hört att dagens täckesmateriall på de flesta täcken inte...
Svar
3
· Visningar
564
Senast: MayGrace
·
IT & mobiler Jag har en fråga angående Facebook. Jag har få vänner där samt få grupper alltså ett litet flöde. Men från vissa vänner ser jag alltid...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 266
Senast: mars
·
Utrustning Tjohopp. Sitter och försöker hitta mig någon stadig padd att använda under min TCS. Nånting som ger kanal över ryggraden. Spanat lite...
Svar
0
· Visningar
293
Senast: Shixle
·
Kultur Något jag kom att tänka på när jag tittade på Luciamorgon i morse är vilken enorm mängd svenska julsånger det tycks finnas. Då menar jag...
Svar
8
· Visningar
850
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp