hade jag bott vid stallet hade det inte varit några problem, då hade jag gjort på detta viset. Fast nu bor jag 20 minuters bilväg från stallet, så jag hade eventuellt tänkt spara in någon kväll att behöva åka tiill stallet och kvällsfodra då jag kommer att bli extremt sen från jobbet. Utan kanske en eller två kvällar i veckan låta nån av medryttarna som är där kasta till hästarna deras kvällshö innan dom åker hem. Och det är betydligt lättare att få nån av medryttarna att "bara" kasta till lite hö till hästarna än att behöva ta in 7 hästar från hagen dessutom. Speciellt när jag vet att när hagarna är extra leriga och så så är det knappast så att dom vill gå ut i hagen för att hämta den häst som dom ska rida.
jag har i alla år som jag haft medryttare alltid ändå varit i stallet för att det alltid ändå finns saker som måste göras, fast nu med andrade arbetstider och ändrad arbetsplats ( fr o m under våren så kommer jag få en extra resväg till jobbet på 1 timmes extra bådde morgon och kväll

), så hade jag faktiskt tänkt att slippa åka ut till stallet 2-3 gånger om dagen då jag ändå har medryttare som faktiskt kan göra nån liten grej extra.