Fråga om insläpp och mockning.

Sv: Fråga om insläpp och mockning.

Vet att många använt detta som argument, men det jag inte gillar med mockning då hästarna är inne är snarare att då drar man upp damm och försämrar luften inne. Är ju bättre om detta hinner lägga sig - i större stallar kan ju flera eller de flesta boxar i sämsta fall mockas när man tagit in hästarna.

Är det jag som förstorar problemet eller är det nåt som man liksom bara får räkna med?

:bow: Håller med tror iof inte att hästarna lider av att boxen är omockad, men för mig personligen så tar det starkt emot att ta in en häst i omockad box.

våra hästar går in mellan 16-17:00 och då har inte alla hunnit mocka så vissa får stå nån timme i omockad box. men är väl helt lugnt, tror inte hästarna bryr sig så mkt faktist.
Det är ju i många stall man gör så. Det är väl inte många som har så att de kan åka och mocka innan skola/jobb om man inte har stallet hemma eller att mockning ingår.
Varför göra problem av det som inte är ett problem?:idea:

Kan du inte skaffa en uppsättning hinkar till och göra morgonfodret samtidigt som du gör kvällsfodret ?
Så kunde hon som kommer senare ge alla hästarna kraftfoder ?

Liknande trådar

Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 979
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 017
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
752
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 605
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka