Bukefalos 28 år!

Fråga om kattoaletter

F

Fjunet

Fungerar kattoaletter med tak och "dörr", stänger de verkligen in lukten? Hade helt glömt bort att kattskit luktar vidrigt :eek:
 
Sv: Fråga om kattoaletter

Luktar inte hallon :crazy: ... Jag fattar inte hur ett sådant litet gulligt djur kan släppa ifrån sej sån stank när marsvin och hästbajs inte luktar nått ;)

Jorå hus fungerar jättebra, jag hade dörren borta ibörjan till mina för att de skulle förstå hur man gjorde för att komma in (gå in i hålet) sedan dörren lite uppställd för att de skulle fatta att den ska vara där.. och sedan så lät jag dem gå in och medans de satt där så stängde jag igen så de fick ta sej ut själv.

Nackdelen med att det inte luktar är att man sällan tittar in för att se hur skitet det är där om man inte gör det till en vana varje dag, gör man rent när man själv känner lukten så har det luktat illa många dagar.
Jag tar i princip bort bajs varje dag, inte när de vart ute mycket, för att då skits det ute.
 
Sv: Fråga om kattoaletter

Mina katters skit luktar inte värre än min gör och lukten hänger bara kvar en liten stund efter.

Jag har låda utan tak och EverClean freshguard, sand med deodorant. Fem minuter efter att katterna bajsat luktar det inte ett smack längre.
 
Sv: Fråga om kattoaletter

Kattlåda med lucka tar delvis bort lukten, men det bästa man kan göra att att köpa en kattsand med lite högre kvalitet.

Jag använder Everclean som är det som fungerar bäst.
Man behöver inte heller tömma ut lika mycket sand som man måste när man använder billig grövre kattsand.

Nackdelen är att de lätt släpar runt det i huset så man får ha en liten matta framför lådan där det mesta av sanden trillar av.
 
Sv: Fråga om kattoaletter

Fjunet skrev:
Fungerar kattoaletter med tak och "dörr", stänger de verkligen in lukten? Hade helt glömt bort att kattskit luktar vidrigt :eek:

Har man en vanlig låda, men BRA sand, samt att man gör rent OFTA så funkar det med en vanlig låda oxå.

En sån där "bajs-bur" är visserligen bra, jag har vänner som har sånna, dels så slipper man se kattskiten när man själv sitter på toa, och ja, det stänger in, lukten.
 
Sv: Fråga om kattoaletter

Min katt har toa med "hus", men utan dörr. Vi har den mest för att hon sprätter sand omkring sig så jäkligt, utan huset skulle vi ha ett kilo grus på golvet varje dag (nu har vi bara 1/2 kilo :p ) Har funderat på att skaffa en med dörr, får väl se om det blir av nån dag... Undrar om missen skulle gilla det?

Eftersom vi inte har plats för toan i badrummet utan har den ute i hallen, så är det ju också trevligt med insynsskydd... :smirk:
 

Liknande trådar

Hemmet Har en källarförråd som inte är för rolig. Dörren i sig är ok men entrén ned är verkligen allt annat än ok. Trappen fick sig nog en...
Svar
14
· Visningar
1 021
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 536
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 920
Senast: skiesabove
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 821
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 3 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp