Fråga om utkörning av paket med lantbrevbärare

MiaMia

Trådstartare
Behöver hjälp med att förstå. Var länge sedan jag använde det och saker är annorlunda.

Paket levererat till ombud. SMS-avisering. Jag beställer på hemsidan att det ska köras ut med LBB. (Tror i alla fall att det blivit korrekt registrerat, men vet inte hur jag kan verifiera det nu)
Får två dagar senare en påminnelse om att hämta hos ombud. :confused:

Tittar på spårningen. Där står en normal transportkedja fram till ombudet. Sen står det att det är på väg (orten X som är nav vid E4 där saker alltid lastas om, ett steg längre tillbaka i kedjan än där LBB utgår ifrån) och att det förväntas levereras till ombudet (!) på måndag och att jag kommer meddelas när det är där.

Är det normalt att det verkar så här knäppt när det ska ut med LBB?
Eller ska jag tolka det som att det faktiskt är något knas jag måste gräva i för att reda ut?
 
Lbb ska ju köras ut så det låter ju som att något någonstans blivit fel.
Jag vet att det varit lite problem med datorerna så kanske är det "bara en bug". Annars kan du ringa och begära att brevbäraren kör ut det. Det har jag hämtat såna paket ett par gånger hos ombud och kört ut till kund, så det går att lösa
 
Behöver hjälp med att förstå. Var länge sedan jag använde det och saker är annorlunda.

Paket levererat till ombud. SMS-avisering. Jag beställer på hemsidan att det ska köras ut med LBB. (Tror i alla fall att det blivit korrekt registrerat, men vet inte hur jag kan verifiera det nu)
Får två dagar senare en påminnelse om att hämta hos ombud. :confused:

Tittar på spårningen. Där står en normal transportkedja fram till ombudet. Sen står det att det är på väg (orten X som är nav vid E4 där saker alltid lastas om, ett steg längre tillbaka i kedjan än där LBB utgår ifrån) och att det förväntas levereras till ombudet (!) på måndag och att jag kommer meddelas när det är där.

Är det normalt att det verkar så här knäppt när det ska ut med LBB?
Eller ska jag tolka det som att det faktiskt är något knas jag måste gräva i för att reda ut?
Det är jättevanligt att få påminnelser bör man har begärt utkörning. Jag får det varje gång paketet kommer fram på en fredag och det behöver ligga över helgen innan lantbrevbäraren kan köra ut det.
 
Det beror lite på vad det är ,tex apoteksvaror ,om jag beställer vanliga saker så ligger dom i lådan,innehåller mina apotekspaket smärtstillande så får jag åka till Ica
 
Lbb ska ju köras ut så det låter ju som att något någonstans blivit fel.
Jag vet att det varit lite problem med datorerna så kanske är det "bara en bug". Annars kan du ringa och begära att brevbäraren kör ut det. Det har jag hämtat såna paket ett par gånger hos ombud och kört ut till kund, så det går att lösa
Sist jag ringde så hävdade kundtjänsten ihärdigt att utkörning bara gick att få om man betalade extra, där för jag skippade den vägen nu.

Tidigare (år sedan!) såg webbeställningen ut så att man kunde logga in på sin försändelse och då läsa status typ att den var beställd för utkörning. Nu går det bara att välja gör beställning eller ta bor beställning - inte att kunna se om beställningen är registrerad.
 
Behöver hjälp med att förstå. Var länge sedan jag använde det och saker är annorlunda.

Paket levererat till ombud. SMS-avisering. Jag beställer på hemsidan att det ska köras ut med LBB. (Tror i alla fall att det blivit korrekt registrerat, men vet inte hur jag kan verifiera det nu)
Får två dagar senare en påminnelse om att hämta hos ombud. :confused:

Tittar på spårningen. Där står en normal transportkedja fram till ombudet. Sen står det att det är på väg (orten X som är nav vid E4 där saker alltid lastas om, ett steg längre tillbaka i kedjan än där LBB utgår ifrån) och att det förväntas levereras till ombudet (!) på måndag och att jag kommer meddelas när det är där.

Är det normalt att det verkar så här knäppt när det ska ut med LBB?
Eller ska jag tolka det som att det faktiskt är något knas jag måste gräva i för att reda ut?
Det är normalt. Paketet är nog bara i Danmark och vänder. Eller möjligen Luleå. :idea:
 
Är det någon som vet vad det brukar stå om den planerade leveransen i spårningen när där ligger en korrekt LBB-beställning? (för där kollar väl alla och lägger på minnet...)
 

Liknande trådar

Äldre Jag skulle egentligen ha flyttat i onsdags och adressändrade därmed och beställde eftersändning fr.o.m. onsdag (1/10). Nu hade dock den...
Svar
4
· Visningar
1 495
Senast: DeadSerious
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp