Fråga till singlar

Hur ofta tänker du på att du är singel?

Själv tänker jag ganska ofta på att jag är singel (troligtvis för att jag inte vill vara det) vilket jag stör mig på, hade hellre inte tänkt på det alls.
Lite som @Monstermom , när det är styrigt att vara singel av rent praktiska skäl. Ibland skulle man behöva ett par händer till när man ska hämta sin nya soffa. Eller att jag behöver hundvakt.

Kanske inte borde svara här egentligen då jag bara är 18 år, men gör det ändå :p
Jag tänker på det ibland, i perioder. Eller alltså, jag har aldrig någonsin haft ett förhållande, och är både okysst och oskuld...
Ibland, i perioder tänker jag på det mer. Sen kan det gå 1-2 månader när jag inte tänker på det alls. Men samtidigt tror jag inte på kärleken, och förhållande skulle nog inte vara något för mig. Jag har inte tiden som krävs för ett förhållande, och det skulle bara allmänt bli synd om killen tror jag. Samtidigt kan jag ibland sakna närheten från någon av det andra könet, iaf fysisk närhet om man säger så....

Känner väl också lite som @Monstermom , å andra sidan ställer exet upp som hundvakt om jag verkligen verkligen behöver. :D

Annars är det nog mest i relation till något annat, som när vänner är i en dålig relation eller när en bekant firar sin 15:e bröllopsdag. Men som det är nu är jag fullt tillfreds med att vara singel, så det är inget jag tänker på som ett problem när jag alls tänker på det.

Jag har några gånger funderat på varför jag skulle skaffa partner, alltså på sådär vanligt sätt som "alla andra" tänker sig att jag ska göra. Lite "Nu ska jag leta upp en lämplig man så att vi kan leva tillsammans osv".
Jag kommer på några anledningar: Det vore praktiskt med hundvakt. Det vore praktiskt med någon som kunde följa med till hundtävlingar och filma/fotografera oss samt köra delar av sträckan. Det vore bra med någon som kan laga mat till mig när jag är trött, eller handla, eller städa. Det vore praktiskt ekonomiskt, om jag kunde acceptera att någon annan bidrog med pengar till tex bilköp eller inköp av fin bostad.

Sååå jag behöver egentligen bara en slav och sedan vinna lite pengar på lotto :angel:

Bara en enda (?) som nämnt sex. Saknar ni inte det eller skaffar ni ändå?

Klart man fixar det om man behöver! Vad jag lärt mig dock är att det är så mkt bättre när känslor är inblandat så är egentligen ganska meningslöst utan, så jo det kommer man ju sakna. De där speciella bandet :)

Typ konstant. :crazy: Sorgligt men sant. Enda undantagen är i perioder när jag jobbar väldigt mycket, då glömmer jag bort det mesta som har med privatlivet att göra.

Hur ofta tänker du på att du är singel?

Själv tänker jag ganska ofta på att jag är singel (troligtvis för att jag inte vill vara det) vilket jag stör mig på, hade hellre inte tänkt på det alls.

När jag får mina "nu fyller jag snart 27 år dags att gifta sig och skaffa barn så att jag hinner med det ryck"! :p:D

Annars inte så ofta, hellre singel än med fel man, nästa ska vara HAN, annars kan jag lika gärna vara själv och ta livet (och männen :o;)) som jag behagar! :d:love:

Jag skulle nog vilja säga att jag tänker på det minst varannan dag, säkert oftare i vissa situationer. Många av mina vänner i min ålder har börjat skaffa barn och familjer medan det känns som att jag kommer vara den eviga singeln som får klara sig själv utan att vara "älskad" av någon. Visst, jag har vänner och familj som jag har nära kontakt med, men det är inte alls samma sak. Vill ha någon att kramas med, att sova med, att laga frukost till.. Ja jag känner mig ensam fast jag har massor av människor omkring mig.

Några gånger varje vinter när fötterna är som isklumpar och man inte har någon som kan sitta på dom tills dom tinat.
Och enstaka gånger när man skulle behövt ett par extra händer.

När jag ser relationsproblemstrådar här tänker jag nog på det. Annars är det nog... När jag verkligen, verkligen hade behövt hundvakt.

Annars aldrig, skulle jag tro. Men så önskar jag som regel inte att något hade varit annorlunda heller.

Samma lika. Bortsett från att jag inte behöver hundvakt, men hade blivit jätteglad över att ha nån som kunde filma när jag tävlar/tränar/jobbar. ;)

Ganska ofta tänker jag med lättnad på vad skönt det är att rå sig själv jämt. Bland annat så fort jag umgåtts nån längre tid med folk som lever i parrelation. Shit vad många onödiga konflikter och så mycket extrajobb!

Saknar inte. Är på tok för ointresserad av sociala tillställningar för att ha möjlighet att leta upp engångsprojekt, så gör helt enkelt roliga saker på egen hand. (pun intended) ;)

Kanske ska tillägga att jag är 31 och singel sen snart tre år tillbaka.

För mig är det en extremt stor del av det hela! :o (förutom de där små grejerna som dela vardagen med någon, skaffa barn osv... ;)) Onanera är kul och skönt och ons är lätt att hitta men båda fyller helt andra behov för mig än sex med en partner. Just en "gemensam" sexualitet är något jag saknar oerhört mycket.

Tänker på det varje dag.
Jag är singel sedan nästan 10 år tillbaka - det fattas 11 dagar.
Jag fungerar uselt som ensam och saknar att ha någon att tala med och att sova med. Saknar att kunna tanka närhet och hud. Samt känslan av att vara omtyckt.
Efter tio år är jag rätt övertygad om att jag kommer att leva såhär resten av livet och det är ingen rolig tanke. Men jag har vant mig.
Du verkar så fin så jag tror absolut att den rätte finns därute någonstans. :heart

Min pappa träffade sitt livs kärlek vid 70 års ålder. :love:
Efter ett 50-årigt äktenskap med min mamma där åtminstone 30 av dom åren var ett helvete. För dom båda, antagligen.

Pappa och hans nya kärlek gifter sig nu på midsommardagen.
Pappa är 71 och hon är drygt 10 år yngre.
Hon är en fantastisk varm och go person. :love: Hon gör min pappa till en bättre människa så jag är bara så glad. :)

Så det är aldrig försent. Ge inte upp! :heart
Den rätte finns där någonstans.

Liknande trådar

Relationer Jag har funderat på en sak, i en bokserie jag läser just nu så är det ett gäng killar och ett gäng tjejer som alla "hör ihop" med en... 2
Svar
26
· Visningar
2 118
Senast: Roheryn
·
  • Omröstning Omröstning
Relationer Om man är bilägare och singel är det ju rätt självklart att man kör själv, men när man lever i ett förhållande och delar hushåll, vem är... 7 8 9
Svar
173
· Visningar
6 356
Senast: Mia_R
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
18 858
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag brukar åka på en förkylning ungefär en gång om året (kanske lite oftare? senaste gången innan denna var i augusti förra året). Men... 2 3
Svar
40
· Visningar
2 232
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka