Frågor om lökar

Bison

Trådstartare
o nu menar jag lökar man äter o inget annat ;)
Jag har funderat lite på det där, om man planterar en gul eller en röd lök, blir det då blommor ? Som tex tulpaner.
Sen en fråga till, hur blir det nya lökar? Jag har tulpanare, planterade lökar för några år sedan o de kommer upp så fint varje vår men antalet är konstant så hur blir det fler?

Nyfiken o har tråkigt på jobbet :)
 
Sv: Frågor om lökar

Gul lök blommar andra året. Dvs om du planterar en i sommar så blommar den inte förrän 2009.

Tulpanlökar delar på sig. Det tar några år innan detta sker och sedan ytterligare några år innan den nya löken blivit stor nog att blomma. Du kommer att få blad som inte blommar och då är det dags att gräva upp lökarna och plantera om dem med mer rum mellan varje.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 046
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 556
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 604
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 663
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp