Frågor,... svar önskas..

Arabis

Trådstartare
Hej!

Har en del lite konstiga frågor kanske.

Har sett i en del foder, Eggersman bl a( tror jag det var) att det innehåller solrosfrön. Vad är det för näringsinnehåll i solrosfrön, MJ & SRP?? Ngn som vet?

Sen Aspbark, hur smakligt är det för hästarna? Rent alltså, utan " tillsatser". Behöver ju ngt energi rikt till damen, & det borde ju bli bra med en del aspbark. ( Hon hatar olja..) Vad kostar " ren" aspbark. Skall höra med min foderleverantör i veckan, han har allt, så även aspbark. Och " min " muslie blandning innehåller det redan. Tänkte kanske köpa lite exra upptill. Ideér & svar??!! :smirk:
 
Knäppa mig.. Aspbark innehåller ju inte så mkt energi, fast mkt iförhållande till proteinet. Ngn kanske vill svara på frågorna ändå.
Sen en annan fråga. Krafft Turbo, skall det försvinna ur sortimentet? har läst/ hört det ngnstans. Varför då? När då?
Det vore ju annars ett lämpligt, energirikt foder??
Läste på Nina´s fodersida, om innehåll i Turbo, innehåller det ingen havre?? Vore ju bra i så fall.. ( Skall plocka bort havren & se om hon blir " ridbar")

* Virrig* Linda
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag önskar lite hjälp med att sätta ihop en bra foderstat till min häst, som är en fullblodsvalack på 10 år. Jag vill minnas att...
Svar
3
· Visningar
1 097
Senast: TinyWiny
·
G
Foder & Strö Jag har suttit och fnulat en del då jag har fått klart för mig att jag eg köper ett himla dyrt "hästgodis" St.Hippolyt foder. Så nu...
Svar
11
· Visningar
1 257
Senast: Ellyne
·
L
Hästhantering Hejsan alla hästmänniskor. Har suttit och bläddrat lite här inne på Bukefalos och letat efter nåt som stämmer in på mig o mitt...
2
Svar
23
· Visningar
4 146
Senast: Elma_vip
·
M
Foder & Strö Jag har lite frågor jag gärna skulle vilja ha svar på angående olja som man ger till hästar. Jag har hört att man ska räkna in oljan i...
Svar
16
· Visningar
2 370
Senast: Hannely
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp