Bukefalos 28 år!

Frågor till alla medryttare!

Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.
Kallblodstravare, 15 år, ca 157 cm, under vidareutbildning (till lätt dressyr)
Halvblodssto, 11 år, 164 cm, utb LA dressyr

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?
Kallblodet: 2-3 ggr
Halvblodet: 1-2 ggr

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?
Kallblodet: Ja (alla hans omkostnader, min familj betalar)
Halvblodet: Nej

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?
Verkligen!!

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?
Allt!

6.Får du tävla och träna för tränare?
Ja

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?
Båda: ca 1,5 år

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?
Genom kontakt

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?
Det fungerar super :)

10.
Kallblodet
Halvblodet


"Ditt" halvblod påminer lite om "mitt" båda "dina" är snygga i vilket falla som helst!
Mvh /Cheque
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

Skoj att den här tråden fått nytt liv igen, roliga frågor! Jag uppdaterar min profil från 2004 *ler*.

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.
Korsning halvblod-arab, 9 år, 170cm, MSV rörelser och LA form, hoppar 120 (inte med mig!!)

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?
2-3 dagar/vecka

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?
1000kr/månad

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?
Tja, med tanke på vad det skulle kostat i inköp av en häst i den kalibern, utrustning, hästtransport och stallhyra nära stockholm inklusive ridhus så ja, jag får valuta för pengarna.

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?
Mockning, hästskötsel, ridning, göra iordning och ge kvällsmat till medryttarhästen, skötsel av utrustning.

6.Får du tävla och träna för tränare?
Rider för tränare nästan varje vecka. Får tävla både dressyr och hoppning när (om) jag känner mig redo.

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?
Sedan i maj i år.

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?
Annons på Bukefalos radannonser.

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?
Vi känner inte varandra så mycket ännu eftersom vi alltid går om varandra. Hon verkar dock lita på mig och har inga invändningar på någonting (nästa lite för lite ibland faktiskt). Dock kommer hon med många bra tipps som uppskattas.

10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst. Alltid kul att se :)
Dålig med kameran så jag har tyvärr ingen.
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

Det finns många medryttare här på buke och jag är själv en lycklig medryttare till en charmig arabvalack :bow:. Jag tycker att det är oerhört intressant att höra hur ni andra medryttare har det upplagt kring kostnad, ridning, stallgöra och tjänster osv.

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?

6.Får du tävla och träna för tränare?

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?

10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst. Alltid kul att se :)!


Jag är medryttare på en islandshäst som heter Stjarni men kallas Stellan :) Ägaren hämtade honom från island för ganska länge sedan så hon har haft honom länge! Jag vet inte riktigt säkert mankhöjden men ca 1.32 kanske :) Han har hunnit bli 19 år gammal så han är ganska envis ibland! Jag brukar vara hos honom ca 3 - 4 dagar i veckan . Jag behöver inte betala något :D Som medryttare måste jag mocka, byta vatten,lägga upp mat m.m .och självklart rida :D Eftersom han är så gammal så har jag inte frågat om jag får tävla men jag kanske skulle få åka ut på nån clear round 50 cm i hoppning. Vem vet .. Jag hittade hästen genom min farfar som kände ägaren till hästen.. Nu har jag varit medryttare på honom i 4 månader och tänker fortsätta :) Relationen mellan ägaren funkar bra..Vi håller kontakten och uppdaterar om det är något nytt!
Tyvärr så kan jag inte lägga in nån bild för jag vet inte hur man gör :confused: Så ni får gärna skapa en tråd eller nåt där det står hur man lägger ut bilder ! Ha de bra :bump:
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.
Cilla Freight (e. ABC Freight) varmblod född 1991, 153 cm. Har dock aldrig gått på banan (hon är känd som "vagnsdödaren", tolka själva;) )
Utbildningsgraden är väl inte jätte hög vill jag påstå. En bra allroundhäst kan man nog kalla det:) Men duger för mig som endast vill rida ut och ha kul:)

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?
2-3, beroende på tid och skolarbete
3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?
Nope:) Ägaren anser att det egentligen borde vara medryttaren som får betalt. Så skjuts hem och middag blir det ibland:)
4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?
-
5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?
Självklart rida och sköta hästen men även hjälp med mockning och fodring ibland:)
6.Får du tävla och träna för tränare?
Om jag står för det själv. De kör gärna mig och hästen, men även här får jag betala, (bensinpengar).
7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?
Sen i våras. April nångång tror jag:P
8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?
Via internetannons på medryttare.nu (jättebra sida!)
9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?
Det fungerar jättebra:) Lika mycket kompis som ägare.


Har tyvärr ingen bild som jag kan infoga här. Men snart kommer det upp bilder här på min "bukesida" eller vad man ska kalla det.
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.

rider en 20 årig varmblodstravare på ca 165 eller något sådant tror jag.. välriden och trevlig på alla sätt.

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?

2 dagar i veckan är överenskommelsen och sedan får jag någon extra dag lite då och då.

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?

betalar månadsvis, 400:-

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?

valuta...? har inte råd att köpa egen häst just nu och tycker det är rimligt att bidra lite till "driftskostnaden" när jag nu har privilegiet att rida fritt under eget ansvar.

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?

jag mockar, blandar foder - lägger upp hö, tar in hästen och ger eftermiddags betforen. Ställer upp med fodringar/insläpp av stallets andra hästar om så behövs.

6.Får du tävla och träna för tränare?

inget tävlingsintresse änn och farbrorn är som sagt gammal (vilket kan vara svårt att tro när man ser honom). får stöd och hjälp från ägare.

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?

1½ månad

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?

via denna hemsida ;)

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?

fungerar toppen! kändes jättebra från första början, mycket stödjande och bryr sig verkligen om sin häst!
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.
Jag rider inte min "medryttar häst" men jag longerar och tömkör och ska eventuellt börja rida honom lite senare.
Han är en nordsvensk på 5år och alltså inte så utbildad. Han är ca 153cm i mankhöjd.
2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?
Vi har inte ett bestämt antal dagar utan jag ringer och frågar om jag får åka ut.
3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?
Nepp
4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?
Jag mockar, byter vatten, gör iordning foder, longerar/tömkör och pysslar.
6.Får du tävla och träna för tränare?
Nope
7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?
Någon månad.
8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?
Kontakter
9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?
Gette bra!!
10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst.
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

Det finns många medryttare här på buke och jag är själv en lycklig medryttare till en charmig arabvalack :bow:. Jag tycker att det är oerhört intressant att höra hur ni andra medryttare har det upplagt kring kostnad, ridning, stallgöra och tjänster osv.

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?

6.Får du tävla och träna för tränare?

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?

10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst. Alltid kul att se :)!



1. Ras är Welsh Moutain och New forest, 16 årig fd elithopp ponny. b-ponny på 126 cm i mankhöjd.

2. Jag är därutet så många dagar jag hinner och kan, (:

3. Nej

4. -

5. Rida, sköta om, mocka, fodra, städa stallet, longerar, kör. Och om den är sjuk så tar jag hand om den.
Självklart så gör ägaren också dt.

6.Ja, har tävlat och tränat en hel del med henne.

7. 1 1/2 år.

8.Jo det va rätt komiskt. Jag skulle cykla till en kompis när jag fick syn på hästen, tyckte den va rätt gullig så jag stannade till lite. Då kom ägaren ut, först trodde jag hon skulle skälla på mej, jag trodde att hon kanske trodde att jag matat elr nått.. Men hon frågade mej om jag red o om jag bodde i närheten osv. Jag svarade på hennes frågor o hon berättade lite om hästen, och sa att hon behövde nån som kunde rida henne eftersom hon är för tok för lång för en b-ponny. Och så började dt ;) .

9. Dt går rätt bra men ägaren är lite speciell, rätt blyg ibland. Men jätte snäll!

10. Här kommer en bild på min lilla sötis :heart333
http://LiinuuaH.bilddagboken.se/ind...kPTEyMjk5NTIxJnQ9MTE1NzkyNTYwMSZjdXJyaW1nPTA=
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.
Sto, mamma-travare, pappa-dressyrhäst, 7 år, ca 155-160 mkh dressyr: Lc Hoppning: 1 m

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?
5-7 dagar

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?
Betalar inget

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?
Jag har världens bästa ägare så hon mockar och gör allt i stallet jag behöver bara sköta och rida hästen.

6.Får du tävla och träna för tränare?
Ja jag betalr allt sånt själv

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?
Ca 1 år

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?
Har varit skötare/medryttare på 3 av hennes hästar men den första vart jag skötare på genom en annons i affären

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?
Vi har en jätte bra kontak

10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst. Alltid kul att se :)!

Början av sommaren:
http://www.pixbox.se/pic_show_id4154438.html

Slutet av sommaren:

http://www.pixbox.se/pic_show_id4154440.html
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.
Ett 14-årigt new forest sto. Hon är c-ponny, har för mig att hon e 137 i mkh eller nåt sånt :p utbildningsgrad vet ja inte riktigt.. hon är helt underbar iaf :love:
2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?
2 dagar i veckan.
3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?
ja, ja betalar 400 kr i månaden.
4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?
ja, det tycker jag! jag får ju göra vad jag vill med henne på mina dagar.
5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?
från början var det tänkt att jag skulle fixa maten, mocka o fylla på vatten. men nu på senare tid har ägarna alltid gjort det när ja kommer :) sicken tur man har ;)
6.Får du tävla och träna för tränare?
jag tror att jag får det, men det har inte blivt tillfälle för det..
7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?
jag började i januari 06, så alltså knappt ett år.
8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?
via annons här på buke :D
9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?
det fungerar super!
10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst. Alltid kul att se !
har inga bra på datorn tyvärr...
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.
sv. halvblod, 17 år, 159 cm. grundutbildad skulle man väl kunna säga!=)

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?

tre.

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?

700:-/mån

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?

har inte börjat betala än för den är inte ridbar för tillfället! Men sen tror ja att ja kommer vara nöjd, ja,

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?
byta vatten, lägga in hö, mocka. övriga saker om ja vill.

6.Får du tävla och träna för tränare?
inte tävla pga ålder men rida lektion(:

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?
sen i juli..

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?

här!

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?
japp(:

10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst. Alltid kul att se !
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?

6.Får du tävla och träna för tränare?

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?

10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst. Alltid kul att se :)![/QUOTE]



svar:
1.En varmblodsvalack, ca 152 mkh ,14år. + rider en halvblodsvalack då&då, ca 160 mkh,pigg 18 åring.
2. 5+ dagar i veckan
3. jag betalar 400kr/mån. då jag får pyssla/sköta så mkt jag vill och i princip rida hur mkt jag vill:)+ att jag får lektioner av ägaren:D
4.se förra:d
5.brukar ta in och hjälpa ta ut kusarna.
6.ja, när jag är känner att jag kan/vill. :angel: :)
7.jag har avrit medryttare(/fodervärd) i ung 1.5 år
8.Jag hade varit där förut ngn gång när jag var liten sen så frågade ägaren mej om jag höll på med hästar fortf och ville "komma" till deras stall.
9.Jag har verkligen jättebra relation med ägaren/ägarna:D

10.http://s146.photobucket.com/albums/...gjaktblandat025.jpg&refPage=&imgAnch=imgAnch1

(haha ser hel-fläng ut:S:P)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Jag är medryattare på en islandsvallack, han är 12 år, och kom till sverige jan. 2006. Han heter Týr frá Skarði, och jag och ägaren håller på att skola om honom från en planka som bara går framåt (:angel: ), till en lite mer dressyrkunnig häst :D

2. Jag är i stallet ungefär 3 gånger i veckan

3. Jag betalar 500 kr /månaden

4. Valuta för pengarna?:rofl: Jaa.. det tycker jag absolut! :love:

5. Jag hjälper ägaren med insläpp några gånger i månaden (han står i collektivstall), och så mockar jag varje gång jag är i stallet. Sen är det ju den vanliga skötsel av sadel osv..

6. Jag rider för en dressyr tränare ibland. Ska kanske börja göra det 1 gång i veckan. Tävla och så får jag för ägaren, men jag är inte så rutinerad, och hästen är som sagt inte så utildad heller..

7. Sen i början av sommaren :)

8. Både jag och ägaren är isländska, hennes man jobbar på min mammas jobb.. och det var ju klart vi bjöd dom på middag. Och så blev det en hel del hästsnack mellan oss två, och slutade med provridning :smirk:

9. Ägaren och jag har en väldigt bra relation, vi tycker lika om nästan allt som har med hästen att göra :)

10. Har tyvärr ingen bild.. kanske kommer en lite senare..

//Solveig
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.

Jag rider ett Halvblod som heter Raider. :love: Han är 169cm i mkh och är 14 år..(märks inte). Han har varit ute på 1.20 tävlingar med placeringar och hoppat banor på 1.30 på träning. Själv har jag bara hoppat honom 1.25..:rofl:

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?

Får vara hos honom hur mycket jag vill, men hinner bara ca 4-5 ggr i veckan.

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?

Nej.. Ägaren är bara glad att få hjälp..
Eller nja.. om jag ska på tävling så får jag betala anmälningsavgift etc..

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?

ABSOLUT(det extremt lilla jag då betalar;))

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?

beror på om hennes man är hemma eller inte.. är han det så behöver jag inte mocka.. annars behövs det. jag ska ta in, borsta, rida/tömköra, borsta, släppa ut(eller låta han stå inne och ta in de andra två hästarna)

6.Får du tävla och träna för tränare?

Ja.. Har vatt ute på lite lokala tävlingar nu i höst med placeringar.. dels Div 2.. Och tränare tycker hon att jag ska träna för..;)

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?

Sen i April.

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?

På den ridskolan jag rider på (Aledal) stod Raider uppstallad i vintras och så var min mamma med mig och träffade på jeanette(ägaren) i stallet.. dem är arbetskamrater.. och sen bad jag mamma fråga henne om hon ville ha hjälp med honom..;)

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?

Fungerar jättebra:) Hon ställer upp mkt och håller lektioner för mig..Kör endel till träningar och tävlingar och så med:)

10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst. Alltid kul att se !
Suddiga bilder.. men de får duga;)
{A73DCF09-792B-4EBE-89AF-1845D3B6673F}.jpg

{4DD6FE7A-26B6-4657-819F-6BD02640C424}.jpg
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.

Jag rider en valack som är 4 år, vet inte vilken ras det är men kan gissa hanska säkert på halvblod. Han är npg runt 165 i manken och inte jätteutbildad än, men mogen 4åring.

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?

En gång i veckan har vi sagt, men ägaren har mkt på jobbet så det brukar bli lite mer! :D

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?

Nej, men jag hjälper henne med in och utsläpp.

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?


5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?

Ridning, mockning och att fixa maten för nästa dag.

6.Får du tävla och träna för tränare?

Jag ska börja ta dressyrlektioner, jag är egentligen hoppryttare men har precis börjat rida den hästen. Har bara ridit ponnyer innan, så jag väntar lite med hoppningen tills jag känner mig säkrare i dressyren.

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?

Sen i september

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?

Kontakter, den hästen står på samma stall som jag hade häst innan.

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?

Ja, väldigt bra. Vi har telefonkontakt och hon är supertrevlig.
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

Vilken skojjig tråd....:bump:


1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.
Jag rider en arabvalack född 2000 som heter Gayaal. Han är 155cm hög och nuvarande utbildningsnivån är Lc/Lb dressyr och inte alls i hoppning. När jag började var han inte annat än sutten på, så vi har kommit långt.

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?
Jag är där 6-7 dagar i veckan.

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?
Nej, jag betalar endast mina egna träningskostnader, samt de utrustningsprylar jag självmant vill inhandla.

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?
Ej aktuellt.

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?
Förutom att sköta om och rida hästen så mockar jag varje dag. Gör iordning mat för ett dygn i taget. Beroende på vilken tid jag är där så tar jag in hästarna och fodrar. Ser även till att beställa tid och ta hästen till hovis, samt att vara där när vetrinären kommer för vacc.

6.Får du tävla och träna för tränare?
Japp, vi tränar för dressyrtränare 1gång/vecka. När han är mogen, förhoppningsvis till våren, kommer jag att börja tävla.

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?
Sen februari 2005.

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?
Via kontakter. Jag och ägaren läste en kurs tillsammans, pratar mkt om våra respektive hästar och hur jag utbildade min dåvarande medryttarhäst. De hade problem med sin häst redan då, och när läget sen blev akut, tänkte hon på mig, och att hon gillade mitt sätt att arbeta med den andra hästen (som turligt nog precis blivit såld). Så då började jag där.

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?
Fungerar mkt bra. Jag är ju nästan som ägare till hästen idag, då jag har hand om den fullt ut. Ev. kommer jag att köpa hästen, då ägarna säger att de aldrig kommer att rida denna häst, och de kan endast tänka sig att sälja honom till mig.

10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst. Alltid kul att se ![/quote]
Kanske inte bästa bilden...men iaf!
knutsbol061103003.jpg
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

då flikar jag väl in med en fråga här till alla medryttare...VAR hittar man medryttare som er???? herregud vad jag letar men utan att finns :bump:
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.

Min medryttarvalack är ett SV-halvblod på 12 år, 168 cm i manken.

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?

Varierande, mellan 2-4 dagar.

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?

Jag betalar 800 kr/mån. Det är ett dyrt stall han står i :angel:

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?

Ja det får jag. Jag får träna för instruktör, både hopp och dressyr, tävla om jag vill och dessutom låna ägarens transport. Frihet under ansvar är kanon!!

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?

Mocka, fylla på spån om det behövs, rida förstås, smörja utrustn. vid behov. En stalltjänst var 8:e vecka, dvs morgonfodring, utsläpp, lunch vid 12 och insläpp vid 13. Då e jag i stallet 7-14 och rider nånstans däremellan.

6.Får du tävla och träna för tränare?

Yes

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?

Tja... ca ½ år

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?

Kontakter

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?

Det har fungerat kanon hittills :)

10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst. Alltid kul att se :)!

Ägarinnan och min medryttarkuse:
KarinLochRapid.jpg
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.

Hon heter T. Queen Elisabeth är ett varmblod men blev bara D-ponny så är aldrig tävlad i trav. Blev bara inkörd. Hon är e:King Lavec och u: B.B.S.Billan hon är född 1997-06-03. Är 143cm hög är westerntränad lite gran sen är hon tävlad dressyr i lite lätta klasser och lite hoppning men är inte direkt världens bästa hoppare :smirk:

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?

2ggr i veckan men ibland kan det bli nån till gång

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?

Ja, betalar 200kr i månaden

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?

Ja det tycker jag :) Är jätte glad att jag kan rida lite mer änbara en gång i veckan på ridskolan :)

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?

Mocka, spåna, väga hö, byta vatten, göra iordning kraftfoder och Rida förstås :) smörja och lite annat små pyssel det ska ju vara fint i det lilla stallet när man går

6.Får du tävla och träna för tränare?

Har inte frågat och det känns inte aktuelt heller, men skulle nog iaf få rida henne för tränare ;)

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?

har bara varit medryttare ca 1.5 mån

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?

Annons på blocket men hade redan träffat både henne och hästen innan för min kompis har sin häst i det stallet. men visste inte att hon sökte en medryttare ;) :)

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?

ja, tycker det fungerar kanon ;) hon är trevlig och verkar inte ha konstiga uppfattningar om saker ;)

10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst. Alltid kul att se !

Blev lite fel bild nedan för ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Frågor till alla medryttare!

5364763.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 507
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 732
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
968
Gnägg Jag har kollat flera annonser för medryttarhäst. Är det en ny trend att medryttare ska ta på sig utsläpp på morgonen, fodringar och...
2
Svar
25
· Visningar
2 843
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp