sweep

Trådstartare
varför sparkar katter med bakbenen när dom biter och leker med nått?

är det farligt att leka för mycket med katten? jag tror inte han fattar helt när han är trött.. han är en kattunge och leker konstant och sover inte alls mycket..

vad gör man om katten är livrädd för att gå ut? (vi går med honom i koppel)

hur lär man katten att inte vara i ansiktet på människor? (jag vill inte ha ett sönderrivet ansikte..)
 
*Jag vet inte, men jag gissar för att skada bytet. Min kise gör så med min arm ibland och fasen vad ont det gör! (Han vet att han inte får så han slutar när jag skriker AJ)

*Han sover säkert så mycket som han behöver!

*Börja långsamt! Är han rädd för kopplet/selen? Isåfall låt honom ha den på sig inne och distrahera honom med att leka tills han glömmer bort selen.
Är det utomhus han är rädd för? Börja väldigt långsamt, kanske bara med att hålla honom i famnen och stå i dörröppningen. Har ni trapphus, börja med att gå där. Han kommer nog att våga så småningom, men räkna med att han kommer att sitta i en buske de första månaderna! :D Min katt var försiktig i början (urtrååkigt att gå ut med honom) men nu går vi promenader på en kilometer i raskt tempo :love:, brukar tom springa tillsammans på gröningen.

* Säg Nej och ta bort honom om han blir för hårdhänt? Eller låt honom inte vara i ansiktet alls (fast det är ju så mysigt!) Klipp klorna!
 
är det farligt att leka för mycket med katten? jag tror inte han fattar helt när han är trött.. han är en kattunge och leker konstant och sover inte alls mycket..

Nej, jag tror inte att det är farligt. :) Min kise verkade aldrig vilja sova när han var liten - det tog lite drygt ett år innan han fick sovrytmen av en "normal" katt (d.v.s. större delen av dygnet ;)).
 
han har inga problem med att gå i trapphuset..
utan det är när vi kommer ut som han blir rädd.. och springer till rabatten..

han brukar hoppa upp i sängen vid mitt ansikte och det är då jag är rädd att han ser mitt ansikte som leksak..
som idag så hoppade han upp, hopade fram och drog till mig med tassen (med klor inne..=) och sen hoppade han fort som faan ner på golvet..
så det är inte så lätt att bara säga nej när man inte hinner märka att han kommer..
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 159
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
23 949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Påsk pepp
  • Vilka poddar lyssnar du på?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp