Bukefalos 28 år!

Fraktur (?) på höftledskulan (?)

Saeta

Trådstartare
Jag har troligtvis, kanske kanske inte, fått det av en ofrivillig avsittning idag.

Åkte akut med ambulans in för jag ej kunde röra mig. Där uppe röntgade dom (både vanligt och CT) men dom kunde inte avgöra så dom skulle avvakta till imorgon. Det som dom kunde se var att det KANSKE kunde vara en fraktur eller en spricka i höftledskulan om jag fattade rätt. Fick blodförtunnande medicin och primperan mot illamåendet. Sen fick jag åka hem. Eller ja, jag fick välja mellan att stanna och åka och jag valde att åka hem.

Nu somnar jag snart, är sjukt rädd och jag blir extremt nojjig när det gäller sånt här haha. Men ja.. dom hade aldrig sett någon som fått en fraktur i själva kulan. Så dom skulle höra av sig om det imorgon när dom kikat på bilderna.

Någon som haft det, eller vet någon som haft det?
 
Sv: Fraktur (?) på höftledskulan (?)

Uppdatering:

Jag har ont i typ ländryggen. Sitter höftkulan där?
Typ precis ovanför rumpans slut eller vad man ska säga..
 
Sv: Fraktur (?) på höftledskulan (?)

Vad tråkigt att du skadat dig så illa.

Jag känner till en som krossade sin höftkula när han gjorde ett s.k slide stop med sin häst. Det är en kraftfull rörelse och är man inte obalans med hästen så kan det (tydligen) gå illa. Nu gick den här personen med detta i flera månader innan den gick till läkare. Det blev operation, och personen mår idag helt bra vad jag vet.

Det kommer säkert ordna sig för dig med. Lycka till!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 320
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 239
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 661
Senast: tott
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 836
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp