Bukefalos 28 år!

Fralla som äter dåligt

Hon har väldigt bra luftvägar och aldrig svårt för att andas till skillnad från många andra frallor :) Flåsar aldrig förutom om hon busar väldigt! Men vilken hund gör inte det.
 
Hon har väldigt bra luftvägar och aldrig svårt för att andas till skillnad från många andra frallor :) Flåsar aldrig förutom om hon busar väldigt! Men vilken hund gör inte det.

Näsan såg ju ovanligt lång ut för att vara fralla :-)

Jag tycker inte heller att hon ser väldigt smal ut men förstår att man vill ha en hund som äter iaf.

Får hon arbeta innan maten? Inte bara lugn promenad utan ta ut sig lite, gärna använda huvudet/näsan också. Min ena hund har varit kinkig i perioder men efter arbete har han alltid ätit. Han åt hellre på kvällen än morgonen också.

Sen gäller det nog att få hunden att inse att man äter annars blir man utan, inte att det kommer något ännu godare om man inte äter. Sen skulle jag kanske överväga att servera något annat nästa mål men inte istället för det som hunden inte ville äta.

Några saker som min kinkigare hund tyckt varit riktigt gott är VoH valpfoder, vom (mage från ko) i alla former (finns fryst i många djurbutiker), kokt hjärta och ett torrfoder vi har nu som heter Purizon Lamb & Salmon. Att få kämpa lite för att komma åt maten har stimulerat honom, t.ex. gömma den i en kong eller märgben tycket han var mycket roligare.

Nu vet jag dock inte vad som hänt, han har blivit hungrig jämt :D
 
Näsan såg ju ovanligt lång ut för att vara fralla :-)

Jag tycker inte heller att hon ser väldigt smal ut men förstår att man vill ha en hund som äter iaf.

Får hon arbeta innan maten? Inte bara lugn promenad utan ta ut sig lite, gärna använda huvudet/näsan också. Min ena hund har varit kinkig i perioder men efter arbete har han alltid ätit. Han åt hellre på kvällen än morgonen också.

Sen gäller det nog att få hunden att inse att man äter annars blir man utan, inte att det kommer något ännu godare om man inte äter. Sen skulle jag kanske överväga att servera något annat nästa mål men inte istället för det som hunden inte ville äta.

Några saker som min kinkigare hund tyckt varit riktigt gott är VoH valpfoder, vom (mage från ko) i alla former (finns fryst i många djurbutiker), kokt hjärta och ett torrfoder vi har nu som heter Purizon Lamb & Salmon. Att få kämpa lite för att komma åt maten har stimulerat honom, t.ex. gömma den i en kong eller märgben tycket han var mycket roligare.

Nu vet jag dock inte vad som hänt, han har blivit hungrig jämt :D

Jag och sambon tycker inte heller hon är för smal, jag tror bara hon är väldigt nätt i sig men precis som du säger vill man ju att hon iallafall ska äta! Bra ide, ska höra med svärmor om det.
 
När min matstrupe brinner pga mina magsår, min Barrets oesofagus eller för att jag helt enkelt haft slut på Omeprazol/Losec så lovar jag att ingen kan lyckas få i mig något att äta.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag orkar snart inte längre. Det har till och med gått så långt att jag har ont i magen varje gång hunden ska få sin mat. Mantrat "ska...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 088
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
5 136
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Ja, jag har ju två hundar med problemmagar.. Och två hundar med magar av stål. Det är dock en av de med problemmagar som jag inte blir...
Svar
9
· Visningar
1 849
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Hej! Jag ska försöka göra en lång historia kort... min hund på 1.5 år blev sjuk i akut pankreatit i början av april. Han blev inlagd...
Svar
2
· Visningar
2 385
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp