Jenny1
Trådstartare
I kväll när jag skulle ut och rida hände följande; jag hade gjort allting klart utom tränsat, hästen stod i gången. Hon stod och såg lite trött ut, en stund såg hon ut som hon somnade nästan så jag petade på henne, då vaknade hon till. Inget konstigt med det. Men sen plötsligt så vek sig bara frambenen under henne. Hon la sig alltså inte självmant, som jag uppfattade det, utan frambenen vek sig.
Jag smackade och på andra försöket kom hon upp! Sen var hon som vanligt om än något loj, men det är hon ju ibland, särskilt sådana här varma dagar. Jag svampade av henne med ljummet vatten, för jag tänkte om hon var varm och blev trött för det. Tempen var 37,8, lite lågt kanske, men ingen feber i alla fall. Jag red inte utan gick ut en promenad med henne i stället och då var hon som vanligt. Hon åt sitt kraftfoder med god aptit och sen har jag tittat på henne i hagen ett tag, som vanligt..
Vad tror ni andra? Har ni varit med om detta någon gång? Jag har inte varit med om det trots närmre 25 år med hästar.. Det som gör att jag blir lite orolig är nog att vi förra sommaren förlorade dotterns ponny, han gick omkull i hagen, det såg precis ut som att ena frambenet vek sig under honom, och slet av en sena i nacken. Det gör väl att jag blir mer skärrad än jag skulle blivit tidigare. Men jag vill gärna höra vad ni andra tror!! Är hon trött?? För varmt??? För jobbigt med bromsar och så och så var det skönt att komma in och hon slappnade av för mycket??? Vad tror ni???
Vad tror ni andra? Har ni varit med om detta någon gång? Jag har inte varit med om det trots närmre 25 år med hästar.. Det som gör att jag blir lite orolig är nog att vi förra sommaren förlorade dotterns ponny, han gick omkull i hagen, det såg precis ut som att ena frambenet vek sig under honom, och slet av en sena i nacken. Det gör väl att jag blir mer skärrad än jag skulle blivit tidigare. Men jag vill gärna höra vad ni andra tror!! Är hon trött?? För varmt??? För jobbigt med bromsar och så och så var det skönt att komma in och hon slappnade av för mycket??? Vad tror ni???