Frammkalla kräkning?!

Madde_padde

Trådstartare
Hur gör man då?!
kommer hem och min kära hund har rivit sönder ALLT som låg i papperskorgen på toaletten i miniatyrbitar...
men tror de fanns tamponger däri tänk om han ätit upp någon?!

va gör man?! :confused::crazy:

Sv: Frammkalla kräkning?!

vet man kan ge k-vitamin.. har för migman kan ge mycket salt med.. mend et är jag inte säker på..

Är han ingen som kastar i sig saker eller?
För annars skulle jag nog vänta och se om det kom ut.. Pappersbitar är ju inget panikfarligt att ha i magen.. Men börjar han äta dåligt och är det ju dags för veterinär.

ge det till han när han får sin mat, ta bort lite av den vanliga givan och ersätt det med tex sparris.. fast det har jag för mig att det är mest bra för vassa saker, eftersom det är långt och stripigt lägger det sig runt..

k-vitmin kan man få hos vet.. men det är troligen för sent nu kanske att ge han något som gör så han kräker.. för det är kanske redan ue i tarmen.. vet inte hur lång tid det tar..

fast de är nätt och jämt at than äter maten i vanliga fall blandar ja i någe äckligt där då struntar han hellre i att äta :cry: jaja vi får hoppas på de bästa!

fast de är nätt och jämt at than äter maten i vanliga fall blandar ja i någe äckligt där då struntar han hellre i att äta

Och så äter han tamponger... ja, hundar är underliga!

Håller tummarna för att allt ska komma ut den naturliga vägen!

Jag tror inte han har ätit upp några tamponger utan endast slickat och rivit i sönder dom.

Så gör min JR om jag inte har stängt papperskorgen ordentligt, han är helt hopplös! En gång tog han en hel toarulle och gjorde i molekyler i hallen.

Jag tror inte du behöver oroa dig.

K-vitamin ges om hunden fått i sig råttgift och då för att förbättra blodets förmåga att kougelera. Ge hunden en riktigt god portion mat och sedan brukar jag till en 20 kiloshund blanda en tesked salt med en matsed vatten och hälla långt bak i munnen. Händer inget på några minuter ger jag salt en gång till. Nu brukar de kräka....

min hund har ätit många tamponger i sina dar och de har kommit ut den naturliga vägen. hur stor är hunden?

Väger nästan 35kg så han är juh stor!!

va skönt hoppas de går lika bra för oss!

nope..det går ju inte:p sorry tänkt bara på när vår hund åt råttgift:S då gav man det för att kräkas.. men visste inte det hade masa med blodet att göra...

min hund har ätit många tamponger i sina dar och de har kommit ut den naturliga vägen. hur stor är hunden?

Tänkte skriva exakt samma sak, det enda som är lite jobbigt är när de kommer ut och en annan hundägare ser att hunden skiter tamponger, använda...

nope..det går ju inte:p sorry tänkt bara på när vår hund åt råttgift:S då gav man det för att kräkas.. men visste inte det hade masa med blodet att göra...

Är du säker på att de gav det för att hunden skulle kräkas?

När mammas hund åt råttgift så fick den en spruta för att kräkas (jag hade försökt med senap men det funkade inte) sen fick hon tabletter med K-vitamin för att det var motgift.

Liknande trådar

Hundhälsa Skulle vilja ha lite råd. Ascot kräktes i förgår morse: först lite direkt på morgonen och sen efter att han hade fått frukost. Efter...
Svar
10
· Visningar
1 108
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 104
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Min hund är besatt av att ta mina vantar eller min mössa när jag kommer hem efter att ha varit någonstans utan hunden. Får hon inte det...
Svar
4
· Visningar
580
Senast: KesoNeso
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 195
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka