Status
Stängd för vidare inlägg.
Öser ur mig lite.

Har ett jobb jag älskar och kollegor som är underbara.
Nackdelen är att det är nästan 1,5 timmar från dörr till dörr.
Är erbjuden ett jobb inom samma yrke, betydligt bättre lön och "bara" 1 timme från dörr till dörr. Jag är dock känslig för förändringar, det ger mig ångest. Samtidigt vet jag att det är bra att utmana sig själv. Är inte rädd att inte få trevliga kollegor, jag har alltid fått omdömet att jag är väldigt lätt och trevlig att arbeta med.
Samtidigt så har vi ju nu sonen. Jag älskar att vara hemma med honom nu när han är liten. Vi kämpade ju några år för att få honom och varje dag tillsammans är en glädje - även om det kan vara jobbigt ibland också ;).

Så ta nya jobbet, behålla gamla? Eller börja plugga, byta yrke och få större chans att få ett jobb närmare hemmet? Har två olika utbildningar, bägge yh, som jag fastnat för. Och har förstått att yh-utbildningar bara får ges om det finns en arbetsmarknad för det.
Jag skulle ju alltid kunna återvända till yrket jag har nu om jag vill i framtiden.

Jag vet inte. Väger för- och nackdelar hela tiden. Och varannan timme ändrar jag mig, känns det som.
Sambon stöttar oavsett vad jag väljer säger han.

Att flytta för att få närmare till nuvarande yrket är inte aktuellt. Vi trivs alldeles för bra där vi bor, med både grannar, själva huset och mentaliteten på folk häromkring.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
961
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 722
Senast: starcraft
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 349
Senast: Enya
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 625
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp