Från lägenhet i stan till hus på landet? Märkt

Jag tycker det känns mycket tryggare på landet än inne i stan. Är uppvuxen vid vägens ände så inga människor passerade. Ytterdörren stod ofta vidöppen på nätterna för pappa glömde låsa när han varit ut och rökt och då öppnade katten. Bilnycklarna satt ofta i bilarna. Drabbades aldrig av inbrott. Sadelkammaren alltid olåst också.

Det värsta man kunde stöta på var vildsvin men dom stack när vi jagade iväg dom. Fick dock passa hundarna så inte vildsvinen gav sig på dom.

Ja det där med grannar är verkligen bra!

I söndags när jag jobbade som funktionär på en tävling ringde en av grannarna, eftersom de sett en okänd bil med släp köra upp på min gård:mad:, nåja, det var bara min pappa som skulle lämna en spis:up:
Grannar är grymt värdefullt på landet! Kunde i början tycka att de höll lite väl mycket koll, men det är i all välmening och gör det rätt knepigt för kriminella element

Så är det här också, en bekant skulle hälsa på men lyssnade inte så noga på när jag gav adressen, så han körde till grannen istället, nämnde mig och åkte igen. Då ringde grannen mig för att se att det verkligen var min bekant och att han skulle till mig. Kan förstå det lite grann, ung kille i skåpbil.

Ja, jag har bara svårt att få till något som känns vettigt.

Nu är ju det här jättesent så du har väl en skylt redan, men jag har "Hundarna lösa, inget tillträde" och så en pil till ringklockan som sitter på grinden. Det är inte hotfullt men tydligt, och gör det ingenting att folk stövlar in så kan man ju skippa "inget tillträde". Jag har funderat på att lägga till en bild på Monster också, men då tror jag man börjar tassa mot "hotfullt" i alla fall... :cautious::D

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 939
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag har kommit till ett väldigt jobbigt vägskäl och skulle behöa alla tips och råd som jag kan få. Gärna lite pepp och stöd också. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 432
Senast: hastflicka
·
Relationer Hur ofta umgås ni med vänner? Hur många vänner har ni? Hur ofta träffar ni familj? Jag träffar vänner 1-2 gånger i månaden och samma... 2 3
Svar
49
· Visningar
11 688
Senast: nyponros
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 533
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka