Från Pdf till Word

mag

Trådstartare
Jag behöver ett litet program helst gratis som kan konvertera pdf-filer till word. någon som vet ?

Sv: Från Pdf till Word

att göra ett pdf dokument till wordfil är inte alltid att rekommendera.

hur ser dit pdf dokument ut? ofta så blir formateringar o sådant galet när man exporterar från pdf till word då den hittar på o gör tabeller för texten när man har indrag osv.

Ofta.. om det inte är ett jättelångt dokument på hundratalssidor.. så går det fortare att kopiera och klistra in i word manuellt och köra en snabb textformattering..

i adobe acrobat går det att exportera till word men det blir inte 100% bra.

nu kostade adobe suitcasen pengar.. men du kan ju testa den här

http://www.hellopdf.com/

ett tips:
använd google först.

Tack... Att jag frågar beror på att jag inte kan kopiera en pdf-fil som är skickad till mej som jag ska lägga in i ett reklamblad. Nu löste det sig så att de skickade om den i som ett word dokument. Men kommer troligen att få fler loggor skickade till mig som pdf och då tänkte jag för enkelhetens skull lösa det själv. Vad beror det på att jag inte kan kopiera och klistra in då ??

jag sitter på mac så hur det är i windows kan jag inte garantera..

Men i Acrobat på mac så vänsterklickar man en gång på den önskade bilden i pdf-dokumentet så den blir markerad (blåton över den) och sedan högerklick och en gardin ramlar ut som lite alternativ kommer upp på. för dig är nog alternativen "kopiera bild" och "spara bild som..." mest intressanta..

Det är inte meningen att man ska kunna klippaklistra in/ut text eller bilder. Det är vad pdf-formatet är tilför.
En komplettering; Acrobat Reader är begränsad i många avseenden men i fullversionen av Acrobat går det utmärkt.:idea:

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 292
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
308
Senast: Tilly_85
·
IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Wille
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
1 013

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Vi som letar häst II
  • Pass förvaring
Tillbaka