Fransk bulldog

Frallan Fonzie är sex år och har bara varit dålig en gång när han fick kennelhosta så det där med att alla frallor är sjukdomsbenägna stämmer inte med Fonzie. Skäller extremt lite och bara vid ögonblick som dörringning eller mycket bus och knappt ens då. Glad och humoristisk hundras som trivs på promenader men också tycker om att ligga och gosa i soffan. Väldigt lojal och kan passa husse eller matte utan att tröttna. Vill gärna vara med om det händer något och är på så vis mycket social. Att se upp mefär att dom är känsliga av för mycket värme t ex varma sommardagar. Snarkar ofta vid sömn vilket man får lösa med att lägga dom på magen. En himla kul vovve som jag bara aldrig kan sluta att gilla.
Det är såklart underbart att du älskar din hund, men du kan knappast kalla det "sunt och normalt" att en hund är väldigt värmekänslig och absolut inte normalt att behöva lägga hundarna på mage för att de snarkar annars när de sover. Det är tecken på problem med luftvägarna, vilket är extremt vanligt på frallor och inget som bör viftas bort.
 
Det är såklart underbart att du älskar din hund, men du kan knappast kalla det "sunt och normalt" att en hund är väldigt värmekänslig och absolut inte normalt att behöva lägga hundarna på mage för att de snarkar annars när de sover. Det är tecken på problem med luftvägarna, vilket är extremt vanligt på frallor och inget som bör viftas bort.

Fassan snarkade också i ca trettio år men vi avlivade inte honom för det. :)
 
Fassan snarkade också i ca trettio år men vi avlivade inte honom för det. :)

Du tycker inte det är en viss skillnad?
Jag snarkar när jag är förkyld, detta pga att jag inte får luft ordentligt. Det är fruktansvärt obehagligt och jag vill inte ens föreställa mig att leva ett helt liv så :(

Jag har själv en trubbnos, han är extremt platt men som tur är har han fri luftvägar och bra gom. Jag skriver tur eftersom det är precis vad det är. Det är inte pga bra avel och sund ras.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
980
Senast: Viva
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 339
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 201
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
478
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp