Frieser Korsningar

A

AkiraPhoto

Tjosan, har en liten frieser korsning och jag är väldigt nyfiken på att se hur era ser ut, era erfarenheter utav dem och liknande. Har hört att frieserar är långsamma i växten och sinnet? Vill gärna se lite bilder på era sötnosar!

Min är förr ganska tidigt, februari 2008. Nu är hon 1,48cm i mkh. Född svart, och är fortfarande svart dock en stjärn och strumpa har hon. Mycket speciell ung dam så att säga.

Hon är Frieser/welsh cob, ganska rolig historia faktiskt. Nån som importerade modern PAM från england och betäckte henne + en jäkla massa andra ston med en frieserhingst MR.MELLMAC (Någon som känner till?) Och sedan reste PAM runt endel innan hon hammnade hos mig, som inte hade en aning om att min häst var dräktig. Dessutom så var det min andra häst, den förste hade jag bara i två månader fick tyvärr lämmna tillbaka honom pga att han var blind i ett öga.

Vill som sagt gärna se lite biler och höra historierna bakom era korsningar!

Ursäkta bild bomben, har otroligt många bilder och minst lika svårt och välja vilka jag vill lägga upp.

Nykläckt
DSC00249.jpg


DSC00346.jpg


En månad
1_MNAD1.jpg


1,5år, står brevid en maxad-D ponny eller liten häst typ 1.48 iafall.
DSC00287.jpg


Tömkörning
2463.jpg


2612.jpg


2712.jpg


kjh5.jpg
 
Sv: Frieser Korsningar

tackar xD Jo jag har läst dem, men eftersom det e specifika korsningar fullblod.arab så känns det som man inte riktigt passar in. Dessutom så kanske det finns flera som tänker som mig, med andra korsningar. :idea:
 
Sv: Frieser Korsningar

Va roligt med en tråd om alla frieserkorsningar. Själv har jag en frieser/varmblod korsning.
Arramis.jpg

Hade varit roligt att "väcka" den här gamla tråden. :)
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 115
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
2 974
Senast: mackan
·
Hoppning Hej! Som rubriken lyder så skulle jag gärna vilja börjar tävla hoppning framåt försommaren-sensommaren och då väldigt lätta klasser då...
Svar
1
· Visningar
1 216
Senast: Mabuse
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
7 882
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp