Frieser och frieserkorsningar!

Sv: Frieser och frieserkorsningar!

Va härliga vinterbilder :) Skönt att han är friskförklarad.

Igår tog jag hem min lilla frieser tjej från lösdriften, kan inte fatta att hon faktiskt blir 1 år nu i slutet på feb. :eek: Går ju så snabbt.
 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

Tack så mycket!

Du har henne uppstallad nu istället? jag har haft mina uppstallade nu några veckor när det blåst och varit eländigt väder, men just nu går de ute igen då det är fint väder igen. De har ju såklart en ligghall men tyckte ändå att det varit så hopplöst väder, med blåst och snö.
 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

Ja hon är uppstallad nu. Fick bli så, kanske inte det optimala men lösdriften hon stod på är en bit bort så det är svårt för mig att kunna åka dit så ofta som jag vill. Hon verkar tycka det okej =) Bra hage på dagen och stor box =)
 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

KL
Här kanske man kan hoppa in:)
Har precis köpt mig en barockpinto (eller barockblack som jag förstått att de kallas för), och vet väl inte riktigt vad jag gett mig in på... Söt som socker är hon i alla fall. En åring, sto e: Tunne de Haart (frieser) u: SWB (e: Richfield).
Tänker mig en framtida dressyrkarriär för den här lilla fröken. Ska bli spännande. Har alltid velat ha en frieser, men när jag upptäckte den här rasen kändes det helt rätt för mig (har halvblod också). Hon är väldigt mycket frieser till utseendet än så länge - så jag får väl se hur det utvecklas...
Än så länge - lätt att hantera och lätt för att få med på nya saker. Men jag har bara haft henne en vecka så... hon verkar ha ett kaxigt humör i alla fall:p

Bilder på lilla Tinka:


 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

Vilken sötnos! Blir kul att se hur den utvecklas :)

kl

Nytt på grå:

maffig_5335b297e087c338af8e27d1.jpg


busig_5335b3ecddf2b34a5f33652e.jpg


Tredje uppsuttna galoppen i dag sedan konvalescensen... nu är vi på väg tillbaka. Kan konstatera att han är lite lättare i kroppen nu än vad han var när jag började rida honom i augusti.

Nu:
dres1_532f3e47ddf2b351c87d2226.jpg


Då:
carino2_52682b6fe087c34be313223a.jpg
 
Har ni köpt era hästar i Sverige eller utomlands?
Tycker när man kollar på annonser på just frieserhästar, att det till stor del är hästar som står utomlands.
 
TINDRA: Du har ju erfarenhet av Warlander. Hur är psyket? Så klart är det individer men vad tycker du han har fått från Friesern respektive P.R.E. Spännande korsning och inte så vanlig :)

Har "nog" (läs: mitt i köp) köpt mig en Warlander, ett sto 4 år.
 
TINDRA: Du har ju erfarenhet av Warlander. Hur är psyket? Så klart är det individer men vad tycker du han har fått från Friesern respektive P.R.E. Spännande korsning och inte så vanlig :)

Har "nog" (läs: mitt i köp) köpt mig en Warlander, ett sto 4 år.

Både den här och hans helsyster (som tyvärr togs bort för inte så länge sedan :( ) har varit väldigt tuffa i psyket. Det är grymt trevliga hästar men de kräver att man är konsekvent och tydlig och det funkar inte att jollra och dadda med dem.

Mycket arbetsvilliga och försöker verkligen göra rätt men har lite humör. Det är väl det jag kan säga om C. Det gäller att vara envisare än en åsna ;)

Första veckan jag red C visste jag ärligt talat inte om jag skulle orka, han stod inte still vid uppsittning var härjig och brötig och hade huvudet överallt (gärna i mitt ansikte/på mig mejandes på ett ytterst oönskvärt sätt) men vi kom förbi det och även om jag inte har samma "pli" på honom än som hans ägare (som haft honom sedan föl) så känner jag att han blivit mycket trevligare och enklare att ha att göra med
1i_535d54fd9606ee3e53a35a79.jpg

Så där såg det ut här om dagen när jag skulle få se honom hoppa utan ryttare... mångsidig (överambitiös) häst :)
 
Både den här och hans helsyster (som tyvärr togs bort för inte så länge sedan :( ) har varit väldigt tuffa i psyket. Det är grymt trevliga hästar men de kräver att man är konsekvent och tydlig och det funkar inte att jollra och dadda med dem.

Mycket arbetsvilliga och försöker verkligen göra rätt men har lite humör. Det är väl det jag kan säga om C. Det gäller att vara envisare än en åsna ;)

Första veckan jag red C visste jag ärligt talat inte om jag skulle orka, han stod inte still vid uppsittning var härjig och brötig och hade huvudet överallt (gärna i mitt ansikte/på mig mejandes på ett ytterst oönskvärt sätt) men vi kom förbi det och även om jag inte har samma "pli" på honom än som hans ägare (som haft honom sedan föl) så känner jag att han blivit mycket trevligare och enklare att ha att göra med
1i_535d54fd9606ee3e53a35a79.jpg

Så där såg det ut här om dagen när jag skulle få se honom hoppa utan ryttare... mångsidig (överambitiös) häst :)



Haha ;) Oj va duktig han är!

Jo hon är också väldigt skarp och inte gjort så mycket i livet ännu, utan fått växa upp i stor flock och vara häst. Hon är uppstallad nu men gick på lösdrift som liten. Kvar hos uppfödaren nu, så köper direkt från dom. Kommer även att stå kvar där med henne, byta till det stallet.
 
Haha ;) Oj va duktig han är!

Jo hon är också väldigt skarp och inte gjort så mycket i livet ännu, utan fått växa upp i stor flock och vara häst. Hon är uppstallad nu men gick på lösdrift som liten. Kvar hos uppfödaren nu, så köper direkt från dom. Kommer även att stå kvar där med henne, byta till det stallet.

Hur har det gått? :)
 
Ah, ok men då kommer det väl rapporter lite längre fram om hur det går för er och vad som händer :D bra där att inte ha bråttom!
 

Liknande trådar

Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 199
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 274
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kan inte låta bli att fascineras över vilket perfekt recept mitt nuvarande jobb följer för att döda precis all jobbmotivation jag...
Svar
12
· Visningar
2 156
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 745
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp