Frieser och frieserkorsningar!

Sv: Frieser och frieserkorsningar!

Här passar ju min medryttarhäst in! Han är en Warlander (Fries/PRE) på 5 år.

cc3.jpg

Vilken nacke!!! :love: :d
 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

Jag undrar så om frieser kan vara nåt för mig. Köpte min quarter som 1 åring och nu fyller han snart 14. Innan han somnar in vill jag ha en häst till så jag inte blir utan den dagen då det fruktansvärda händer. Jag "mulle-rider", tar lite privatlektioner i hoppning och dressyr samt rider i grupp för tränare (hoppning, max 1 m sen tycker jag det blir för högt). Vill också kunna köra med framtida hästen. Är lite inne på mindre bruksnordis men frieser är ju också tilltalande. Behöver alltså ingen "super-häst" men en som ska fungera till det mesta ochsom ska ha lugnt och behagligt psyke. Är inte en sådan som byter häst då och då utan hittar jag min häst vill jag ha den livet utVad tror ni?
 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

Ja, med tanke på att din gott o väl kan bli 28 så har du 10 år till på dig att fundera ;)

Men en Frieser skulle väl inte vara fel :)
 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

Puttar upp tråden lite :)

Hur går det med era hästar?

Min lilla prinsessa är 1 år nu snart, tiden går ju så fort!
 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

Ja tiden går fort, min blir ju 7 i år. Min har varit till salu en vända också men jag bestämde mig i sista stund för att behålla, klarade inte av att sälja henne.

Min häst är nu fullt igång tack vare den milda vintern, jag både hoppar, dressyrar och rider ut. Får se om det blir tävlingar sen framöver, har inte bestämt mig hur jag ska lägga upp det än i år.

http://www.youtube.com/watch?v=SwJm_9DFbuM

http://www.youtube.com/watch?v=3l5I8c_tQBw
 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

Va kul med film :) Hon ser jättefin ut!
Till salu alltså!? Inte lätt att sälja sin ögonsten!

Ja det har ju verkligen varit en mild vinter, men nu är den ju på väg om man ska tro på vad som sägs...:wtf: Känns lite "försent" nu, även om jag är trött på regnet.
 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

Runt 165, kan diffa lite då vi inte hade måttsticka... men jag själv är 165 och kan konstatera att han känns bra biffig när jag står bredvid :)

Har gått en del koppelpromenader då han varit konvalescent sedan mitten av september... så vi har precis börjat skritta uppsuttet igen. Har ridit ett sto på 1.50 under tiden, kanju säga att han känns gigantisk i jämförelse haha...
 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

Ja hon var på väg att hamna någonstans i Göteborg, men jag kunde inte släppa iväg henne. Kanske på foder i så fall om jag får taight med tid o så men sälja känner jag inte för.

Håller med, vintern behöver inte komma alls tycker jag :p
 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

S1440014_zps1a171b1b.jpg


Bild från idag, galopp på fälten!!! GP var taggad till tusen och även om hon är helklippt så blev hon lite skummig under sadelgjorden.
 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

Oj, ja då är han ju verkligen stor! Kul! Ja gillar stora hästar :)

Vad har det varit med honom då?
Kul att komma igång igen iaf, även om det bara är skritt.
 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

Jaha i mina trakter då! Ja foder är väl ett bra alternativ isf, svårt det där att få allt att gå ihop... :) Jag känner det med stundtals och då har jag ännu inte ngn egen "ridbar" häst. Rider en annan i stallet.

Va snygga ni är ;)
 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

Så fina hästar! Känner igen dig från fbgruppen Frieserfolket, visst är du med där?

MliD, tack !
 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

Det stämmer bra det :)
Tittade in på Buke igen efter många år, starta friesertåden för en herra massa år sedan

Kul att se så många finingar :)
 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

AB8Z1318_zps72094f30.jpg


Lägger in bilden här med, tycker hon är så fin här, lilla Grand Prixhästen :love:
 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

Oj, ja då är han ju verkligen stor! Kul! Ja gillar stora hästar :)

Vad har det varit med honom då?
Kul att komma igång igen iaf, även om det bara är skritt.

Han har varit halt i ena fram, sen- och ligamentsskada... friskförklarad sedan över en vecka tillbaka nu :)

Lite bilder från förra söndagen:

snygg_52e551ef2a6b222438e49ba5.jpg


1j_52e5783088e59d3245a33fcd.jpg


2a_52e67a202a6b2221069f4fe6.jpg
 

Liknande trådar

Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 199
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 275
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kan inte låta bli att fascineras över vilket perfekt recept mitt nuvarande jobb följer för att döda precis all jobbmotivation jag...
Svar
12
· Visningar
2 156
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 746
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp