Frieser och frieserkorsningar!

Sv: Frieser och frieserkorsningar!

Åh jag har alltid velat ha en Irish draught! :love: Någon gång skall jag åka över o hämta hem en! :d
 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

Puttar upp tråden lite med 2 nya bilder på min lilla stjärna ;) Nu snart 6 månader gammal.

GetAttachment.aspx


GetAttachment.aspx
 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

Det är samma bilder i båda, dom syntes inte först i det första O_o

Ja hon är ljuvlig :love:
 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

Längst ner på sida 2 finns en bild på min kille när jag hämtade honom. Detta var en av de bra bilderna kan jag säga och där ser han inte alls så farlig ut. Dock så blev han vanvårdad på förra stället. Han hade inte fått mat eller vatten (mer än de jag gett honom när jag hälsat på!) och stått med 2 andra unghingstar i en liten box. Han var alltså jätte smal, grimman var nästan inväxt, inte vaccinerad och hovarna var inte skötta. Nu är han påväg att bli bättre men tar ett tag. Han var 7 månader när jag hämtade honom och då höll vinterpälsen på att falla av och visade sig att han även tappade fölpälsen, att han tappa den så sent visar ju att han inte mått bra. Tog även väldigt lång tid att tappa allt.

När jag hämtat honom:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=3215511004718&set=a.1876432528593.54902.1774639528&type=3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=3208920679964&set=a.3208913199777.1073741825.1774639528&type=3&theater

Nu:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=3387233857682&set=a.1876432528593.54902.1774639528&type=3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=3431093954157&set=a.3208913199777.1073741825.1774639528&type=3&theater
 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

Gud så snygg :d
Såg bilder på honom i någon annan tråd, tyckte det såg ut som en pre, men samtidigt inte riiiktigt. Nu fick jag förklaring ;) Ser ut att vara en lyckad korsning, härlig utstrålning och ser jättego ut :D
 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

*kl*
Frieserhästar är så himla fina! :love:
En av de vackraste raserna imo.
 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

Jag tycker att han rör sig trevligt i samtliga gångarter :) galoppen får ett extra plus, det är mycket uppförsbacke i honom!

Miedo: han är verkligen supergo. Mkt känslig och arbetsvillig :D (och himla snygg! :d )
 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

Tindra: Vilken snygging! En korsning hade jag med kunnat tänka mig ;)

ElinBlomdahl: Va fin han har blivit!
 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

Här är några nya bilder på min lilla stjärna, 6 månder nu ;)

carmen1-300x225.jpg
carmen2-300x225.jpg
carmen3-300x225.jpg
carmen4-300x225.jpg
carmen5-300x225.jpg
 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

Han har utvecklats på alla sätt och förändrats väldigt mycket! Det ska bli kul att se vad det blir av honom :)
 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

Vad roligt att se så många härliga frieser/korsningar! :) Här passar ju min Chantilly in! (arab/frieser e. Melle).





 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

Vad stor han har blivit!

Jaså ni känner varandra? skoj :) har precis börjat rida honom.. blir 2 veckor på måndag, så jag har ingen annan referensram annat än hur han ser ut nu (fast jag har förstås sett fölbilderna!)
 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

För ett år sedan bidrog jag med en film i början av denna tråd. Mycket har hänt under den tiden, både framsteg och bakslag, men nu har jag bestämt mig för att sluta som medryttare på "min" frieser. Inget lätt beslut då jag haft henne som min egen minst 4 dagar i veckan, sista halvåret har jag delat henne med en annan medryttare. Så jag har verkligen velat fram och tillbaka men nu ska jag försöka vara nöjd med den utveckling vi trots allt åstadkommit och så hoppas jag verkligen att hon får det bra med andra människor. :)

http://www.youtube.com/watch?v=RZ8504wt4OY&feature=youtu.be
 
Sv: Frieser och frieserkorsningar!

Kl

Vilka fina hästar ni har allihopa! Både rena friesers och korsningar :)

Jag kommer snart få hem min nya "lilla" fröken :love:
Född 2011 och korsning frieser/halvblod. En supermysig flicka som är otroligt vänlig, kontaktsökande, kärleksfull och försiktig. Ska bli så roligt att få hem henne!

Bjuder på några halvkassa bilder från när jag hälsade på henne :)





 

Liknande trådar

Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 199
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 275
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kan inte låta bli att fascineras över vilket perfekt recept mitt nuvarande jobb följer för att döda precis all jobbmotivation jag...
Svar
12
· Visningar
2 156
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 746
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp