Fristad 1 maj någon?

Sv: Fristad 1 maj någon?

Ne nu blev jag både arg på mej själv och besviken. Köpte unghästen i dec och har fullt upp med husrenovering,stallrenovering,hagbyggen osv som det är när man nyligen köpt gård. Jag slaravade med att kolla hans vaccintyg och nu när jag fick fram det idag så var han inte ens grundvacc. endast fått två stelkramssprutor när han var 5 rep 7 månader gammal och så stod det nästa vacc om tre år= år 2008. Jaha typiskt jag som hade tänkt prova på Showmanship at halter får nu ägna mej att boka tid för vacc mot influensa i stället.:(

Men de är inga fara de är väl bara 4-6veckor mellan 1sprutan och 2 sprutan. sen får du vara med.

Jag ska åka dit, utan häst. Hon är inte riktigt redo än.
Någon som vet vart det ligger, ridhuset alltså? Har aldrig vart där. PM:a gärna!

Om det är där det brukar vara så ligger banan i Fristad, strax ovanför Borås och tävlingen är utomhus, skulle tro att det är/har varit ett grustag. Det är lätt att hitta dit, tävlingen brukar va bra annordnad men ofta är det jättemånga anmälda så det blir en lång dag. I och för sig trevligt om det inte regnar. Själv ska jag jobba 1 maj så så det får bli Uddevalla den 5 maj istället.

Jag kommer att vara där också, första gången på flera år som jag kommer hinna RIDA också :banana:

Kan säga att vi hade missuppfattat det här med E-klasser, vår mening är INTE att stänga ute de som är medlemmar i nån klubb så de klasser som skulle varit E blir istället prova på-klasser.

Otroligt korkat att det i regelboken finns klasser som är stängda för förbundets medlemmar :confused:

Malin

Otroligt korkat att det i regelboken finns klasser som är stängda för förbundets medlemmar :confused:

Håller med dig där....

En fråga oxå; Om man ska vara med i D-klasserna får man inte vara med på prova på klasserna? eller?

Senast ändrad:

Japp.....jag har anmält mig.
Det blir trail walk´n trot och pleasure walk´n trot.
Eventuellt också horsemanship walk´n trot men det beror på damen i fråga. Är inte säkert hon orkar med tre klasser och ut och in i transport.......vi får se.

Och du?

Eftersom jag anntog att jag inte fick vara med i W%T klasserna så anmälde jag mig till D klassrerna - pleasure, trail och horsemanship. Ska bli spännande med galoppen i pleasuren och horsemanshipen.:crazy: I vartofta trodde han ju att de skulle vara fullt ös i traven, så de blir nog ännu värre i galoppen här. Han har även börjar bocka lite i galoppen ibland, så de finns risk för de oxå. Så jag är jätte nervös!!!:eek:

Ja..synd att det inte blev rätt...som Hotrodder skrev så hade dom missuppfattat E och gjort om det till prova på ...det är nog många som har skippat walk´n trot klasserna kanske pga. det här med medlemskapet osv nu....

Men det går säkert bra ska du se. Man måste ju prova.
Jag håller tummarna......kan jag så måste jag ju titta lite också ;)

hej hopp,

alltså jag fattar inte, är det en D-tävling eller en E-tävling (som är likadant som en prova-på-tävling?)

Har jag uppfattat följande riktigt?
Jag vill rida så många trailklasser som möjligt (kan inte rida youth) då är det inte ok att både rida Trail AA, Ranch Trail AA och Trail Walk & Trot, utan jag måste skippa Walk & Trot:en??? :confused:

Japp.....du får inte vara med i trail walk´n trot om du väljer att rida de andra trailklasserna.

Meningen var väl att walk´n trot klasserna skulle vara E-klasser och de andra D-klasser.

Jag har nu skrivit ihop anmälan... gör jag rätt som skickar in den skriftligen trots att sista datum är förbi? Eller ska man bara efteranmäla sig på plats?

Eftersom kostnaden för mig blir dubbel anmäler jag mig bara till Trail AA och Ranch Trail AA, om jag har lust kanske jag hoppar in i Western Riding AA på plats. Det beror på hur det känns då.

Hello...Falköpingsbo??? Jag med!!! Kan du va snäll och maila proppen till 1 maj tävlinge till mig med???? Vet du hur E-tävling funkar??? :) :d

Japp.....du får inte vara med i trail walk´n trot om du väljer att rida de andra trailklasserna.

Meningen var väl att walk´n trot klasserna skulle vara E-klasser och de andra D-klasser.
Lakrits!!! jag är inte medlem nånstans, inte heller har jag nån licens kan jag va med då???Måste veta snabbt...

Ja..du kan vara med i E klasserna...alltså walk´n trot klasserna. För och vara med i de andra klasserna krävs medlemskap och licenser.

Du får PM a mig din mailadress...går lite lättare då;)

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
512
Senast: movi
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
865
Senast: tara
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det... 2 3
Svar
54
· Visningar
2 825
Senast: KesoNeso
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 586
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka