Sv: Frontierville
Jag har fastnat för dettea spel men tycker det tar för lång tid med byggandet så man kan komma vidare till nästa uppdrag. Kanske är problemet att många av mina grannar av någon anledning envisas med att skicka träd, kycklingar och energi till mig. Det enda jag verklgien vill ha är byggmateriel.
Anågende detta med stressigt att trycka på alla mynthögar, Xp stjärnor, och mat så behöver man inte trycka på dem de läggs till i alla fall. Det enda man behöver trycka på är collectibles. de försvinner om man inte samlar in dem.
Anledningen till att man kan trycka på dessa saker är att man kan få en penga bonus. När man trycker på en sak så börjar en stapel stiga i övre högra hörnet. När den stannar trycker man på nästa osv. När stapeln blir full så får man en bonus och den börjar om igen. Nästa gång man fyller stapeln så får man mer pengar osv. Man måste trycka tätare och tätare för varje gång man fyller stapeln så det gäller att planera ifall man är ute efter bonusen. Om man lyckas hålla det hela igån så blir det mycket pengar man får för varje stapel till slut vilket är en god grund till de pengamål som kommer senare i spelet. Trycker man på 10 ”saker” i följd så får man mindre bonus än om man trycker på dem och väntar mellan så att stapeln hinner fyllas upp. När jag insåg hur systemet fungerar så har jag ökat på mina intäckter betydligt. Om jag inte har tid att hålla på att knövla med detta så låter jag bara sakerna ligga (förutom collectibles) för jag har ingen lust att istta och klicka som en idiot för några enstaka coins.