Bukefalos 28 år!

Frosttåliga växter

Zewz

Trådstartare
Som kyrkogårdarbetare borde jag ha bättre koll, men jag frågar ändå.

Om man vill sätta några snygga planteringar i utekrukorna nu till hösten, vad sätter man då, som klarar sig en bit i på hösten?
 
Sv: Frosttåliga växter

Taklök, ljung och prydnadskål kanske? Cyklamen tål också lite kyla, likaså murgröna. Fint att göra en grupp av?

Taklök
ptak.jpg


Ljung
ljung.jpg


Prydnadskål
img_46ffb32a74163.jpg


Cyklamen
cyklamenwit.jpg


Murgröna
murgrona-06.jpg
 
Sv: Frosttåliga växter

Kål, murgröna och ljung hade jag hyfsad koll på.
Cyklamen dock trodde jag var lite känsligare.

Det går nog ordna lite snyggt med dina förslag, tack! :)
 
Sv: Frosttåliga växter

Det finns massor av fina höstväxter faktiskt! :)
Ger du dig ut till Plantagen eller Blomsterlandet hittar du säkert ännu mer!
 
Sv: Frosttåliga växter

Köp en bit täcktyg - det där vita som man har på frösådden för att få det varmare.
Kvällar då det är frostrisk slänger man det över. Håller växterna varma ner till 5 minus.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Ska flytta till årsskiftet och får då en jättestor balkong, i det soligaste läget. Jag vill såklart ha växter på min balkong och det...
Svar
8
· Visningar
601
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Jag är lite folkskygg :p och vill ha en undangömd trädgård. Baksidan av vårt hus är skyddad av skog och av huset då ❤, men ena sidan...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 607
Senast: sjoberga
·
Kläder & Bli fin Jag försökte kolla deras måttabell, men det känns som storlekarna var väldigt små. Och nej, tyvärr har jag inte möjlighet att prova på...
Svar
0
· Visningar
336
Senast: Cattis_E
·
Fordon Jag ska till hösten kolla på en ny bil. Jag har en 20 år gammal bil som börjar åka på sin sista resa så att säga. :bump: Jag planerar...
Svar
7
· Visningar
941
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp