Frukost i farten?

Sv: Frukost i farten?

Min bråttommat är Wasa Sandwich och/eller en påse minimorötter.
Jag orkar inte dricka och klunka så mycket på morgonen, så smoothie är mellanmål för mig. :)
 
Sv: Frukost i farten?

Delvis kl

Tack för alla förslag! Det är iallafall en del tips som borde fungera :bow:
Froosh-smoothies fungerar ibland, men oftast först efter jag hunnit vakna till ordentligt. På dem är det konsistensen som ställer till det.
Annars har jag svårt för sånt som är för mycket tuggmotstånd, typ knäckebröd, hårda grönsaker, nötter och sånt. Det fungerar inte riktigt heller på morgonen om jag måste tugga mycket. När jag är hemma och äter frukost brukar det ofta bli t.ex. yoghurt, mjuka mackor, banan eller så. Genomgående sånt som är mjukt och man inte behöver använda så mycket tänder för alltså :p
 
Sv: Frukost i farten?

Om du tycker om jordnötssmör så kan man skiva banan och lägga jordnötssmör mellan och sen in i frysen. Bara att plocka fram på morgonen, tinar fort och är hur gott som helst! Använd helst ekologiskt osockrat jordnötssmör- jättenyttigt :).
Eller proteinbollar, kan man också ha färdigt i frysen och plocka fram på morgonen. Finns många recept om man googlar..
 
Sv: Frukost i farten?

När jag inte hinner käka frulle brukar jag ta en proteinshake, en banan och en näve nötter. På så sätt får jag i mig bra protein, kolhydrater samt bra fetter, vilket gör att jag håller mig mätt tillräckligt länge. Om du är laktoskänslig kan jag rekommendera Star Nutritions Whey 100 som innehåller mindre laktos än tex whey 80. Finns i olika smaker. Om du hellre vill ta en smoothie kan du göra smoothien med proteinpulvret och bananen där i, tillsammans med mjölk och bär eller vad du nu önskar. Med smoothiesar får man pröva sig fram tills man hittar kombon som man själv gillar bäst!
 
Sv: Frukost i farten?

Proteinpulver är lite smådyrt beroende på vilket märke man väljer :) vissa smakar ok, vissa smakar skit.
Finns även pulver som vi som är laktoskänsliga ska kunna dricka (jag beställde ett igår)
 
Sv: Frukost i farten?

Det här förslaget kanske blir lite svårt att äta när du kör, men bör fungera på bussen och liknande:

- 1dl mjölk
- 1dl yoghurt eller filmjölk
- 1dl rågflingor eller havregryn
- Valfri smaksättning, ex äppelmos, sylt etc (kan skippas om man har smak på yoghurten eller filen)
- Bär/frukt efter smak (om du vill ha)

Blanda ingredienserna i en "shake" och ställ in i kylen över natten så att det får "gotta till sig", färdigt.
Det som är så bra här är att man kan blanda och göra sin personliga favorit. Havregryn kan som sagt bytas ut mot rågflingor, smak på yoghurt och fil kan bytas och anpassas efter smak, lika så om man vill ha lätt eller vanlig yoghurt.
Jag använder bara laktosfria produkter.
 

Liknande trådar

Mat Jag är på jakt efter en god måltidsersättning, helst något i pulverform som man blandar själv och gärna billigt (men viktigast är att...
2
Svar
20
· Visningar
2 440
Äldre Ibland måste jag iväg tidigt på morgonen, och jag har SÅ SVÅRT för att komma igång. Jag kan inte sätta mig vid bordet och äta frukost...
Svar
9
· Visningar
1 400
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp