frukosthjälp!

NightRain

Trådstartare
Det är så att jag har problem med maten överlag.. men främst så är de frukosten.. de är så att jag kan inte äta en vanlig svensk traditionell frukost:S alltså kan inte äta smörgås med yoghurt å musli tex. utan jag behöver äta varm mat av nåt slag.. med kall mat så får jag kväljningar å skulle jag äta lite så får jag gå å kräkas..så de går bara inte..

så vill ha lite tips på vad man kan göra för frukost som är varm på morgonen.

jag brukar försöka att värma gårdagens middag till frukost.. men inte alltid de blir nåt över av då..

nån som har några tips? äter INTE omelett*ryser av obehag*

:D
 
Sv: frukosthjälp!

jo men då får jag äta samma även på lunchen..:P är kräsen å äter helst inte samma mat mer än två gånger i rad om man säger:P så skulle helst vilja ha nåt annat till frukost så jag får in mig innan jobbet sen när jag börjar jobba:P för nu när jag är arbetslös så gör de ju inget om man väntar en timma med att äta..men vägrar ställa klockan ett par timmar innna jobbet för attjag ska äta:P sån är ag .. vill hellre sova den timman än gå hemma å vanka av å an haha
 
Sv: frukosthjälp!

Ett gammalt ragg till mig åt alltid pasta till frukost. Det kanske kan vara något? Man kan ju ha olika pastasåser i frys/kyl och bara koka pasta på morgonen.
Jag skulle aldrig klara av att äta det till frukost, men vi är ju olika tack och lov. Fil och kaffe är min melodi och jag har, nu när jag äntligen slipper korridorslivet, förstått hur skönt det är att gå upp i ottan för att hinna med frukost i lugn och ro :)
 
Sv: frukosthjälp!

risgrynsgröt går å de äter jag ibland..=) men de går bara två dagar i rad sen behöver jag en paus:P

varma smörgåsar går ju åxå.. tack=)

pasta? ja varför inte:P de tar ju inte så långt tid=)
 
Sv: frukosthjälp!

Det finns inget som säger att man inte får äta lunch eller middagsmat som frukost. Ät liksom vad du vill, vad hindrar dig?Många byggjobbare tex har sedan urminnes tider ätit varm tillagad mat innan skolorna ens inlett första lektionen på morgonen.

Pannkakor är enkelt och snabbt, kan göras i förväg och kan göras med variation som med massa olika tillbehör blir olika rätter. Man kan göra pannkakor precis så nyttiga eller onyttiga man vill ha dem.
 
Sv: frukosthjälp!

Jag slår ett slag för ägg & bacon! :D Gärna med en grillad/stekt tomat till och en skiva rostat bröd. :)
 
Sv: frukosthjälp!

som sagt är ju bättre att jag äter frukost jag kan äta än att försöka äta kall frukost å de inte går... tycker jag iaf:P

ägg äter jag int emen bacon.. kanske prinskorv:P hmm bra tips man får:D

mera tips:P
 
Sv: frukosthjälp!

Soppa?
Du kan ju göra egna,eller köpa färdíga, och välja mellan matigare, fruktigare och/eller nyttigare alternativ :)
 
Sv: frukosthjälp!

Quinoa kokt i mjölk! Quinoagröt är totalt underskattat - varmt, gott, och man är mätt hur länge som helst.

Annars brukar jag äta ris med hackad färsk mango ovanpå.
 
Sv: frukosthjälp!

Nudlar!!!!! Åt jag mycket förr till frukost. Snabbt, enkelt, varmt och mättande.
Potatisbullar i ugnen.
Varm havregrynsgröt
 
Sv: frukosthjälp!

Micrad fruktsallad med rostade havregryn eller andra gryn
Jordgubbskräm eller annan bärkräm
Varma mackor med ost o skinka + sylt eller ananas emellan
Nyponsoppa
Äppelkräm
Pajer med olika bär o frukt
 
Sv: frukosthjälp!

Jag äter oftast havregrynsgröt till frukost. :d

Varm nyponsoppa med banan är riktigt mumsigt, har aldrig provat till frukost dock. Som mellanmål på em är det iaf en höjdare. :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 717
Senast: Badger
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 182
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Jag har senaste tiden varit så otroligt illamående hela tiden, jag mår illa nästan hela dagarna men när jag äter är det hemskt. Det...
2
Svar
32
· Visningar
5 266
Senast: Lillefrun
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 128
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp