Frusna fötter

Soapbubble

Trådstartare
Både dottern och jag fryser om fötterna trots yllestrumpor och fodrade ridstövlar/ridkängor. Vi bor i Göteborg så det blir sällan mer än -7 grader. Så jag funderar på engångs-tåvärmare. Vilka är mest prisvärda?
 
Jag köper 10-pack av hothands tåvärmare, för runt hundralappen. Livräddare varje vinter!

Vandringsfolket hävdar att nevercold håller värmen lite längre, men för stallbruk har jag verkligen inget att klaga på med hothands.
 
Muckboots har ett par stövlar som ridstövelvariant.
Man fryser garanterat inte i dom. Jag har varit på clinic i tio minus i ett ridhus och fick ta av mej(!) raggsockorna för att det blev för varmt 🙈
blickarna från runt om 😅
 
Byt till stigbyglar i trä under vintern. Det är metallen som suger värmen ur fötterna, och är man frusen om fötterna hjälper vare sig raggsockar eller thermostövlar/skor.
 
Mina stövlar av Dubarrytyp är absolut outstanding. Har sulor i fårskinn och vanliga tunna strumpor i dom och är konsekvent ute och rider I neråt -20 om vintern. En kväll var tom stöveln frusen typ som en pjäxa när jag hoppade av men tårna ändå varma😅.
 
Jag har ett par Ariat Bromont tror jag de heter. De är smala nog att rida i utan att jag tänker att jag kanske fastnar i stigbyglarna, men ändå är de varma. Trots att jag jobbar som dressyrdomare och sitter still i kalla ridhus så funkar de bra för mig. Och när jag var ute och red i förra veckan var det 12 minusgrader och ändå frös jag inte (med metallstigbyglar).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 861
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 498
Senast: Grazing
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 041
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 352
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp