Frysa om halva kroppen

Mirre

Trådstartare
Jag fryser ofta och ibland bara om halva kroppen medan den andra halvan är varm :confused:
Kan tom vara så varm att jag blir röd i ansiktet, men som sagt bara halva då. Jättekonstigt verkligen.
Någon som varit med om liknande?
 
Kan tom vara så varm att jag blir röd i ansiktet, men som sagt bara halva då. Jättekonstigt verkligen.
Jag med! Halva ansiktet är varmt och rött, andra halvan normalt. Då är ena örat rött också men inte det andra.

Superskumt och lite störigt och har ingen aning om varför det blir så.
 
Jag med! Halva ansiktet är varmt och rött, andra halvan normalt. Då är ena örat rött också men inte det andra.

Superskumt och lite störigt och har ingen aning om varför det blir så.
Precis! Man blir röd om ansikte och öra. Ser jätteskumt ut :p
Jag undrar vad det beror på, man borde ju vara lika varm/kall om hela kroppen tycker jag
 
Inte med värme - men med gåshud! Jag ryser alltid i bara halva kroppen. Har alltid gjort. Jättekonstigt!
 
Jadå! Jag brukar t ex frysa om tårna, få värmeslag om hälarna, och så fryser jag om knäna... :cautious:
 
Jag med! Halva ansiktet är varmt och rött, andra halvan normalt. Då är ena örat rött också men inte det andra.

Superskumt och lite störigt och har ingen aning om varför det blir så.
Jag undrar om det är någon form av stressreaktion, eller något hormonellet (eller båda). Alltså att rodna, men det råkar sätta sig lite på olika ställen?

EDIT
Googlade, och hittar massvis med folk som har så. Det fanns svar från någon läkare också.
 
Jag undrar om det är någon form av stressreaktion, eller något hormonellet (eller båda). Alltså att rodna, men det råkar sätta sig lite på olika ställen?
Jag får så när jag är väldigt trött. Då blir ena örat rött, sen ögonbrynen och sen halva ansiktet.

Jag rodnar när jag är stressad, men då i hela ansiktet.
 
Jag får så när jag är väldigt trött. Då blir ena örat rött, sen ögonbrynen och sen halva ansiktet.
Jag rodnar när jag är stressad, men då i hela ansiktet.
Ah, jag kan bli kokhet om ett öra om jag är stressad. Det blir rött och jag känner hur det hettar. Googla på "halva ansiktet är rött" eller nåt liknande, jag tänker inte länka hit eftersom det kastades ganska många diagnoser efter de som frågat så. Men det fanns ändå såpass mycket intressanta svar att man kanske kan vara intresserad av att läsa ifall man har liknande symtom själv.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 909
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
746
Senast: Lutten
·
Kropp & Själ Jag har vetat sedan barn att jag har mild allergi mot björkpollen (märks bara när det är som värst typ). Med tiden har jag dock märkt...
2
Svar
21
· Visningar
1 292
Senast: Harmomini
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 401
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp