Fryslort till hund

MiniLi

Trådstartare
Vår lilla tös är inte alls förtjust i att vara utomhus i den kalla vintern. Om hon får välja så är det ut, kissa och bajsa precis nedanför trappen och sen direkt in igen ;)
Hon har ett BoT-täcke:
73.jpg

Men jag börjar fundera på om vi kanske skulle skaffa något ännu varmare..

Tips?

Sv: Fryslort till hund

Håll henne i rörelse! ;) Inte ens min lilla 4 kilos nakenfis fryser så mycket att hon inte kan gå en normal promenad på 45 minuter.

Aktivera henne med lek, lydnadsträning, uppletade, bus osv så hon inte hinner känna efter att hon fryser.

/Swat

Ja alltså, kan och kan. Men man ser på henne hur träligt hon tycker det är att vara ute längre än nödvändigt i det kalla vädret. :p
Hon vill inte alls leka utomhus, men ska testa lite lydnad och sånt. Vi kan ju inte så mycket än men ;)
Så fort vi kommer in i värmen däremot går hon igång ordentligt :angel:

Min JRT fryser också ute speciellt när det är riktigt kalt. Hon har fått ett termo täcke där jag har sytt på en magplatta av ylle. Är det riktigt kalt så åker ylletäcket på under. (när vi är ute längre tid tex stallet)

Hon ser ut som en michelingubbe men vad gör det bara hon är varm. :love:

Min dvärgpinscher tycker att snön är värre än kylan, så länge det är plogat är han riktigt tapper.
Oftast har han han bara på sig ett fleecefodrat regntäcke (annars har han ingenting). Å andra sidan rör han sig hela tiden...

Nu går vi inga väldigt långa promenader eftersom han inte är så gammal(och det är ju faktiskt riktigt kallt ute emellanåt). Men i allt från 10 till 30 minuter håller han modet uppe.

Min ridgeback var en riktig frys-fia. Hon hade en stickad "tröja" med polokrage och en bit som gick ner över rumpan/svansen och utanpå den hade hon ett ganska tjockt termotäcke. Hade hon fått bestämma själv hade hon förmodligen haft mössa, tossor och svansskydd också...

Leia har inte täcke ute men när hon sitter i bilen. Underst har hon en Hurtta-overall (med ben och krage) i fleece och utanpå den ett termotäcke. Håller sig varm och skön!

BoT-täckena är ju inte särskilt tjocka, även om de reflekterar värmen så tror jag inte att de räcker åt en frusen hund en vinter som denna. Med tanke på att min RR låg i gassande sommarsol med sitt BoT-täcke så är det nog inte så varmt...

Min lilla JR är också en fryslort. Men för henne är tassarna värst. Hon hoppar stundvis runt på tre ben och ibland försöker hon lyfta ett till.. Trodde hon skulle vänja sig eftersom det varit kallt länga och hon är med mycket i stallet osv. Men det ger sig inte riktigt så det blir korta promenader när det är riktigt kallt. Hon har inga problem med att varva ner här inne och ligger väldigt gärna och bara myser i soffan:).

Min hund är (eller var) en extrem fryslort. Men jag har gett mig den på att det är roligt utomhus även om det är kallt eller regnar och nu när snön inte försvunnit på 2 dagar som den brukar har min hund köpt det och springer runt och busar i snön även om det är kallt. Men det gäller att man själv inte visar att man inte gillar att vara ute för då är hunden inte sen att ta efter det beteendet plus att man ser till att hålla igång hunden så den inte står stilla och fryser.

Jag har en dvägrgpinscher och hon har på sig stickad ylletröja eller BoT täcke. Är det slaskigt ute har hon ett par Muttluks på tassarna men de är ganska nya så hon gillar inte riktigt dem än ;)

22378_297947091197_613411197_3963069_7982108_n.jpg

(facebookbild)

Du skulle haft honom ;) Han leker jättegärna i snön hela dagen... :p

Satsa på något ylletäcke, jag vet inte riktigt vad jag tycker om BOT... Visst de värmer men kanske inte riktigt nog för din... Sen värmer ju BOT bättre vid rörelse också, ylle värmer ju oavsett.

Min RR-tik på 9 mån är också en riktig fryslort! Hon har ett vanligt thermotäcke nu, och det funkar sålänge man håller sig i rörelse.
Tror att det kan vara en bra idé att ha en overall under ett thermotäcke när det är riktigt kallt. Ylle är ju det bästa eftersom att det värmer även om det skulle bli blött.
Vi ska på utställning på lördag i ridhus, och hon kommer väl stå med svansen mellan benen under hela bedömningen hehe..!
Lycka till med din fina tjej!

Har kanske inte så mycket med kylan att göra,men var glad att du har en hund som kan tänka sig att göra ifrån sig precis utanför dörren..

En sån hund var min HÖGSTA önskan förra veckan när jag åkte på en riktig rejäl vinterkräksjuka,och spydde och sket i två dagar..och även hade hund..som inte ville göra ifrån sig utanför dörren..:D

Kul och va ute och gå..när man behöver springa på skithuset var 10e minut:eek:

Ja det är väldigt smidigt. Om hon tex vaknar på natten eller tidig morgon och behöver gå ut så öppnar jag bara dörren, hon springer ut, gör sina behov och skyndar sig sen in igen :D

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
974
Senast: TantAgda
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
442
Senast: tanten
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
805
Senast: WildWilma
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 413
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fodervärd
  • Torrfoderdjungeln..
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈