Bukefalos 28 år!

FT-bilder!

Sv: FT-bilder!

klart det går bra :D dock gjorde du mig väldigt avundsjuk nu, vill också ha sånt fint väder (och underlag!!) hemma... :love:
 
Sv: FT-bilder!

7-årig polsk märr som kom till Sverige i november i väldigt dåligt skick men har tagit sig fort.
 
Sv: FT-bilder!

Jo, hon har gått * och 120 men vet inte hur mycket startad. Hittat ett resultat men svagt minne om att de sa att hon gått 3 *-iga. Det är mycket kvar att jobba på styrkan och galoppen men den som väntar på något gott...... ;)


Connemara: Tack! Det är lätt att göra ingenting när hästen sköter sig själv ;)
 
Sv: FT-bilder!

kl
Bilder från träning/startfälttävlan på Hofors 2010. Hästens (och min!) debut på terrängbana :)

31423_389875229086_586214086_4144752_3861557_n.jpg


31423_389875239086_586214086_4144754_6200860_n.jpg

minen :rofl:

31423_389875244086_586214086_4144755_8221583_n.jpg


31423_389875249086_586214086_4144756_1474943_n.jpg

kallt i vattnet :grin:

Jag är ny på buke, så var snälla nu va! :angel:
 
Sv: FT-bilder!

Ja det har han verkligen!
Måste bara fråga, är det vanligt med hästar som går som klockor i terrängen (han har aldrig stannat på någonting) men ändå är ett h*lvete att rida ut på?
Det känns så otroligt att han hoppar signalgula trafikbomshinder men det kan ta typ tio minuter att ta sig förbi en papperskorg... :crazy:
 
Sv: FT-bilder!

Vanligt och vanligt vet jag väl inte, men min är sådan.
Han kan inte gå igenom en vattenpöl hemma, inte korsa järnvägsövergången utan krångel, men när vi kommer till terrängbanan då går han som ett litet lokomotiv.
Första gången som ljusgrön fyraåring, när han inte förstod riktigt så var det lite knivigt, men efter den gången så har han hoppat allt. Jag trodde, helt seriöst, när jag red in honom att jag skulle behöva byta häst för han var så skrajsen och skyggade för allt möjligt ute, och att rida terräng skulle vara uteslutet. Men det gick finfint.
Så det finns fler...

:)
 
Sv: FT-bilder!

Ja det har han verkligen!
Måste bara fråga, är det vanligt med hästar som går som klockor i terrängen (han har aldrig stannat på någonting) men ändå är ett h*lvete att rida ut på?
Det känns så otroligt att han hoppar signalgula trafikbomshinder men det kan ta typ tio minuter att ta sig förbi en papperskorg... :crazy:

Inte för att min är fjantig någonstans men han ändrar helt attityd när han kommer in på hoppbanan - då är det bara hindren som gäller. Jag hoppas och tror att den känslan kommer infinna sig när vi börjar rida med banor i terrängen oxå (aldrig tävlat). Kanske är det lite likt som din häst blir i terrängen, när han vet vad som gäller så är det 100 % fokus på det?
 
Sv: FT-bilder!

Möjligt dom varit visade förr.. Men tar chansen :)

_DSC0053.jpg

_DSC0060.jpg

Träning Trossnäs

PP3.jpg

PP1.jpg

Tävling Skedsmo rideklubb - Norge

september07039.jpg

september07029.jpg

september07015.jpg

Träning Flatner - Norge
 
Sv: FT-bilder!

Jag tror nästan det, men det är så frustrerande att inte kunna skritta ut i skogen lugnt och fint... Men jag vet en pålle på landslagsnivå som jag hört är helt omöjlig att rida ut på. Så det kan ju gå rätt bra ändå kanske ;)
 
Sv: FT-bilder!

Jag tror nästan det, men det är så frustrerande att inte kunna skritta ut i skogen lugnt och fint... Men jag vet en pålle på landslagsnivå som jag hört är helt omöjlig att rida ut på. Så det kan ju gå rätt bra ändå kanske ;)

Det förstår jag! Det finns en anledning till varför jag har en förvuxen ponny med gräsätning som största medfödda egenskap om man säger så :angel:

Grattis förresten på födelsedagen :D
 
Sv: FT-bilder!

Åh, längtar tillbaka till gräsklippartiden! :D
Numera har jag en häst som taktar fram till närmsta träd och rycker åt sig en saftig gren som han kan tugga på samtidigt som han taktar vidare... Lite olika taktik, hehe.

Jag läser tydligen inte här tillräckligt ofta, men tack i efterskott! Ett år visare :grin:
 
Sv: FT-bilder!

här kommer lite bilder från mig! visserligen några år gamla men ändå :) åh, jag vill ut o träna nuuu..! :bump:

S1058627.jpg


S1058631.jpg


S1058654.jpg


hoppas på en massa fartfyllda bilder år 2011 :banana:
 

Liknande trådar

Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 491
Senast: cili
·
Hemmet 3e tråden relaterad till hemmet och vi har inte ens flyttat in... 😅 men den här är lite generell också. Jo, jag läste nyligen (jag...
Svar
1
· Visningar
393
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
362
Senast: Coras star
·
Kropp & Själ Gifar, snurrande bilder, saker som rör sig i en bild osv. Jag vet faktiskt inte vad det kallas men jag tänker att alla som har sociala...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp