Funderar på att flytta till Österrike

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 026

Bukefalos 30 år!

Sen jag var liten har jag känt en dragning till Österrike, i början var det såklart pga lipizzanerhästarna, Piber och Spanska Ridskolan, men nu när jag blivit mycket äldre så är det något annat som drar.
Jag vet inte vad det är, känner inte till så mycket om landet. Det är alper i väster och mer slätt i öster. Slottet Schönbrunn har jag läst om.

Funderar på om det är möjligt att flytta dit trots liten inkomst. Vad jag vet så har de ett bostadssystem där i princip alla kan få en hyreslägenhet till rimlig hyra, fast det kanske bara gäller medborgare.

Förresten, en tidigare brevvän sa att österrikare är rätt ”speciella”. Vet inte vad hon menade med det. Nån som vet?

Förresten, en tidigare brevvän sa att österrikare är rätt ”speciella”. Vet inte vad hon menade med det. Nån som vet?
Bott där 6 månader 2008, de är rätt speciella och lite högfärdiga, släpper inte in nya människor så lätt, lite vi är bäst och utlänningar möts med skepsis. Jag bodde i Tirol, sägs det är bättre i syd Österrike.

Har även bott i Spanien och Tyskland och där trivdes jag direkt.

Bott där 6 månader 2008, de är rätt speciella och lite högfärdiga, släpper inte in nya människor så lätt, lite vi är bäst och utlänningar möts med skepsis. Jag bodde i Tirol, sägs det är bättre i syd Österrike.

Har även bott i Spanien och Tyskland och där trivdes jag direkt.
Lite som min sambo som jobbar ihop med Österrike kontoret. Igår när vi var ute och åt och kyparen kom med ett österrikiskt vin, klagade han på att han inte ville ha något österrikiskt på fritiden. 😂

Liknande trådar

• Att rodda en flytt
  • Att flytta in i en gammal obebodd stuga
  • En era som håller på att ta slut och allmänt babbel.
  • Att klara sig själv

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka