Funderar på att resa i Maj.

Vad tänkte du ska inkluderas i budgeten?
Misstänker att Israel och Italien går bort eftersom det är dyrt.
En veckas hotell i Tel Aviv går lätt på 10 lax och då pratar vi inte femstjärnigt. Standardpris för ett glas vin (ej på lyxrestaurang) är numera typ 40 shekel dvs dryga hundralappen. Räkna med motsvarande typ 350 sek för en varmrätt.
Det mesta har blivit markant dyrare senaste tio åren. Även taxi är numera förhållandevis dyrt.
Italien har jag inte koll på i realtid men det är ju inte känt för låga priser.
12000 för biljetter och hotellrum
 
Kapar tråden (sorry @Tranan) och frågar om någon har någon erfarenhet av Genève?
Genève har jag bott i. Det är en konstig stad faktiskt, lite skruvad sådär. Men jättetrevlig! Det är en liten stad med god mat, vacker natur runtomkring och intressanta saker att se. Supertrevligt att vara där under sommaren med alla barer längs med vattnet :heart. Dyrt som satan dock!

Sjukt smidigt att åka dit om man flyger: flygplatsen ligger jättenära stan och man får en gratisbiljett till tåget när man lämnar flygplatsen. Typ tio minuter en kvart med tåget in till stan sen och då är du mitt i smeten verkligen.
 
Genève har jag bott i. Det är en konstig stad faktiskt, lite skruvad sådär. Men jättetrevlig! Det är en liten stad med god mat, vacker natur runtomkring och intressanta saker att se. Supertrevligt att vara där under sommaren med alla barer längs med vattnet :heart. Dyrt som satan dock!

Sjukt smidigt att åka dit om man flyger: flygplatsen ligger jättenära stan och man får en gratisbiljett till tåget när man lämnar flygplatsen. Typ tio minuter en kvart med tåget in till stan sen och då är du mitt i smeten verkligen.

Åh, det låter ju trevligt! Skulle du rekommendera det i typ september/oktober? Eller bättre på sommaren?
 
Åh, det låter ju trevligt! Skulle du rekommendera det i typ september/oktober? Eller bättre på sommaren?
Alltså sommaren är fin men september är nog perfa :). Oktober skulle jag personligen tycka var lite i senaste laget särskilt med tanke på uteserveringar och så.

Hojta om du åker och vill ha tips :).
 
Har du en karta?
Bilder från Azorerna:

Visa bifogad fil 29129
29130
 

Liknande trådar

Tjatter Skulle ni rekommendera en resa dit? Vad får man i så fall inte missa? Är det lätt att ta sig runt utan bil? Bra resturanger? Bra cafeer?
Svar
2
· Visningar
138
Senast: Martenix
·
Relationer Bakgrund, cancerdiagnos under våren. Opererad, cellgiftsbehandlad, ej spridning just NU. Men vet inte hur många år jag har kvar, man...
2
Svar
30
· Visningar
1 671
Senast: Motacilla
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 382
Senast: Avalbane
·
Juridik & Ekonomi Har Zlantar idag men är inte så förtjust i den. Har ni någon annan budget-app att rekommendera?
Svar
0
· Visningar
207
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp