Funderingar ang stall

då får man nog stänga igen alla stall.. vad mig veterligen har inget stall i min stad en box i ett isolerat uppvärmt rum där det är 20 grader så ett dropp kan droppa.

Om min häst behöver dropp åker hon in till djursjukhuset ist där allt är just anpassat för sjuka hästar=)

En häst är inte gjord att stå inne i ett stall med 20 grader.. oftast får man otroligt dålig luft med fuktskador/mögel som följd om man isolerar ett stall.


Min häst mår bäst i kallstall även om mina tår mår bäst med en stallgång med golvvärme=) men de finns batteriuppvärmda sockor=)


Vissa regler är så urbotligt löjliga att gott som inga följer dom och hästarna har de lika bra för de och har ansvarsfulla hästägare som skulle sälja hus och bil för att rädda hästen vid behov.

Nu står det ingenstans att det ska hålla 20 grader. Dropp fryser inte förrens det är några minusgrader, dessutom värmer man upp droppet i en hink med varmvatten för att det ska vara mindre obehagligt för hästen.

Man får inte fukt och mögelskador bara för att man isolerar ett stall, fukt och mögelskador uppstår alltid av för dålig ventilation, såväl i kallstall som i välisolerade stallar.
 
ett solarium eller värme lampor i taket över skötselplatsen är :love: billigare än att isolera stallet också ;).

Det har du helt rätt i! Skall ta en liten funderare på om det går att lösa med värme på något vis. Det hade varit underbart :)
Med vänlig hälsning
Pudlan
 
Det har du helt rätt i! Skall ta en liten funderare på om det går att lösa med värme på något vis. Det hade varit underbart :)
Med vänlig hälsning
Pudlan
Värt att tänka på är att eventuell värme är endast för dig, hästarna mår bäst utan även om en stund i ett solarium kan vara mysigt ^_^
 

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
887
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 290
Senast: Ajda
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 552
Senast: Ajda
·
Anläggning Jag bor på en mindre hästgård som jag inte haft så länge. Jag har ett stall med fyra boxar där takhöjden är "på gränsen" eller rent av...
Svar
18
· Visningar
2 286
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp