Funkar ej att göra @-tecknet via 2+Alt Gr

Pazuzu

Trådstartare
Vad kan ha hänt när det inte går att få fram @ via kombinationen 2+Alt Gr? Det enda som händer är jag enbart får 2:an. Kan det vara så att Alt Gr-knappen helt enkelt har slutat fungera, eller har jag kommit åt någon mystisk knapp som sätter den ur spel?

Ett litet i-landsproblem förvisso, men det är ganska irriterande att behöva leta upp en e-postadress för att kunna kopiera @-tecknet därifrån och klistra in där det behövs.;)
 
Sv: Funkar ej att göra @-tecknet via 2+Alt Gr

Funkar det om du håller ner CTRL+ALT+2? Om det är så att knappen är paj så visar det sig på det viset...
 
Sv: Funkar ej att göra @-tecknet via 2+Alt Gr

Det händer tyvärr inget alls när jag gör så, då antar jag att det är knappen som har havererat då?:(
 
Sv: Funkar ej att göra @-tecknet via 2+Alt Gr

Tvärtom, om det inte funkade på det viset så är det inte fel på Alt Gr-knappen. Kolla att du har rätt språk på tangentbordet eller om något annat snott det kortkommandot?
 
Sv: Funkar ej att göra @-tecknet via 2+Alt Gr

Tvärtom, om det inte funkade på det viset så är det inte fel på Alt Gr-knappen.

Aha, OK, då missuppfattade jag.

Kolla att du har rätt språk på tangentbordet eller om något annat snott det kortkommandot?

Nu är jag lite osäker på om jag kollade på rätt ställe, men på Kontrollpanelen under Nationella inställningar och språkinställningar/Språk/Avancerat står det ungefär såhär:

"Engelska (USA)
Tangentbord
Amerikansk"

samt

"Svenska
Tagentbord
Svensk"

Var kan man se det där med om kortkommandot blivit snott?

Jag kan tillägga nu att även Print Screen-knappen inte fungerar.:( Jag märkte det precis när jag skulle ta en screen shot på inställningarna jag citerade ovanför.
 
Sv: Funkar ej att göra @-tecknet via 2+Alt Gr

funkar det om du trycker shift+2? da kan installnignarna ha hoppat till engelska. (iom att det stod bada spraken i installningarna)
 
Sv: Funkar ej att göra @-tecknet via 2+Alt Gr

Nej, tyvärr gjorde det inte det. Jag provade också att ta bort den engelska inställningen ur listan, men tyvärr hjälpte inte det heller.
 
Sv: Funkar ej att göra @-tecknet via 2+Alt Gr

Workaround istället för att kopiera från befintligt: @ = alt + 64
 
Sv: Funkar ej att göra @-tecknet via 2+Alt Gr

Nu känner jag mig lite korkad men hur/i vilken ordning ska man trycka på knapparna med den kombinationen? Jag får inget @ varken när jag trycker in Alt och 64 samtidigt, eller Alt, 6 och 4 efter varandra.
 
Sv: Funkar ej att göra @-tecknet via 2+Alt Gr

Nu känner jag mig lite korkad...

Nu får jag erkänna att jag är korkad på riktigt... Efter lite experimenterande verkar det som att jag har haft Num Lock på ovetandes.:o Till mitt försvar får jag väl dock säga att jag nog hade reagerat tidigare om den lilla lampan som indikerar att Num Lock är påslaget hade fungerat som den skulle.:devil: Det är nämligen totalsvart oavsett om Num Lock är på eller av... Nåja, skönt att det löste sig iaf.
 

Liknande trådar

Dressyr Frågar åt en vän då jag inte är helt bestämd själv över vad problemet kan vara och känner att jag inte kan ge så bra råd. Alltid svårt...
Svar
10
· Visningar
1 672
Senast: TinyWiny
·
Relationer Om någon vet vem jag är så håll det för er själva tack, använder anonymt nick. De tankarna går jag i just nu.. Hela mitt liv crashade...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 346
Senast: Zeli
·
Småbarn Hur ser rutinerna egentligen ut när det händer något på en förskola? Är det skillnad på rutinerna, ansvaret, kraven om det är privat vs...
2
Svar
31
· Visningar
10 365
Senast: Lupin
·
Övr. Hund Jag har letat lite men inte riktigt funnit mitt svar i andra trådar... Det är nämligen så att vi i helgen fick hem världens goaste...
Svar
3
· Visningar
1 284
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp