Fuskfårskinnspad

Sv: Fuskfårskinnspad

teddy padden?
den blir ful efter en tvätt, då pälsen "klumpar" sig,
den är meningslös om man inte bara vill ha en mindre sadel...
bättre att köpa ngt bättre som inte tar så mycket plats om man redan har en passande sadel..

Den är bra att ha som utfyllnad om sadeln är lite för vid, men som tryckfördelande är den knappast något att ha. Då ska du ha en fårskinnspad istället.

hade (har) en sån när gamla sadeln blev för trång (bara medan ag jagade rätt på en ny), funkade bra som "upppaddning" en tid (klämde bl.a. runt manken utan padden).
men ful och klumpig efter en tvätt, och någon annan funktion än just paddningen i mitt fall märkte jag inte...

hade (har) en sån när gamla sadeln blev för trång (bara medan ag jagade rätt på en ny), funkade bra som "upppaddning" en tid (klämde bl.a. runt manken utan padden).
men ful och klumpig efter en tvätt, och någon annan funktion än just paddningen i mitt fall märkte jag inte...

Sadeln blir trängre med en pad. Du skrev fel eller?
)Min är tvättad flera gånger och den är inte klumpig alls. Däremot tvättade jag den med ett rött chabrak så den vita översidan är numera rosa.:o)

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 391
Senast: Silje
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
538
Utrustning Dessa säljs på Hööks. Är det någon som vet om dubbarna är i metall eller om de är gjutna i sulas gummi?
Svar
2
· Visningar
248
Senast: Nebraska
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 096
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka