Fyra av hennes hästar dog

(DT)
På kort tid avled fyra hästar för Anette Hedman i Älvdalen. Något som bidragit till att miljönämnden anmält henne och begärt att hon ska få djurförbud.
- Det är en tragedi med hästarnas död och det är oklart vad som orsakat deras död. Däremot är det dokumenterat av veterinärer att hästarna var välvårdade, bedyrar Anette.

http://www.dt.se/nyheter/alvdalen/article335463.ece
 
Sv: Fyra av hennes hästar dog

Jag tycker du verkar ha ett "sunt" hästtänk, ja men risken för att nån arg vet kommer med nåt inlägg, det kan man ju inte bry sig så mkt om. Man måste ju få tycka saker utan att bli kallad okunnig, men det är klart, jag har ju också bara haft häst ungefär lika kort tid som du.. i 36 år så det är ju klart...:angel: då kan man ju inte ha snappat upp så mkt...:angel: :rofl:


Visst snappar man upp en del som hästägare under år som går, men man ska kanske tänka på att en veterinär snappar upp långt mkt mer under samma år och har ett rejält försprång vid start p.g.a sin utbildning.
 
Sv: Fyra av hennes hästar dog

Självklart! Jag påstår inte att jag kan mer än en veterinär och att jag inte använder dem. Men fördelen jag har gentemot veterinären är att jag känner min häst. Och jag vet ju mina grundtankar och filosofier om mitt hästeri och ridning. Men självklart åker jag till veterinär när det behövs. Och jag har en jättebra och sund veterinär som ser högre upp än kotorna. Så henne kan jag diskutera ET med också. Men tyvärr så är många kliniker "tuppkamsfabriker" där de inte ser högre än kotleder. Och för mig är kotledsinflammation (dubbelsidig i a f) enbart tecken på att något annat är fel hos hästen. Ridning, sadel, låsningar i kotor osv. Så jag tycker det är viktigt att börja i den änden också.

Fast nu har vi kommit ifrån tråden.....:angel:
 
Sv: Fyra av hennes hästar dog

Visst snappar man upp en del som hästägare under år som går, men man ska kanske tänka på att en veterinär snappar upp långt mkt mer under samma år och har ett rejält försprång vid start p.g.a sin utbildning.

Vad jag vet har vi inte haft någon dispyt ang något veterinärutlåtade. Där låter jag nog nån fackman säga sitt.
Jag har fullt förtroende för våran veterinär. Litar på henne till 100%.
Och ang infraröttljus så tyckte även vet att det var värt att pröva.
 
Sv: Fyra av hennes hästar dog

Visst snappar man upp en del som hästägare under år som går, men man ska kanske tänka på att en veterinär snappar upp långt mkt mer under samma år och har ett rejält försprång vid start p.g.a sin utbildning.

Jag har oxå till Mybelline skrivit att ett veterinärutlåtande borde väga väldigt tungt i ett sånt här fall som i A:s fall. När det gäller det medicinska, är ju de experter, däremot behöver man ju i andra sammanhang inte ha samma uppfattning.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Fyra hästar har avlidit i samband med en stor tågolycka vid Vattjom utanför Sundsvall. Hästarna tog sig ur hagen och ut på tågrälsen där...
Svar
0
· Visningar
295
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Fyra hästar dog under tisdagskvällen i en trafikolycka i Björkeryd, Småland. En lastbil med släp körde på en samling hästar som befann...
Svar
8
· Visningar
1 815
Senast: EmmaW
·
  • Artikel
Hästnyheter Fyra hästar dog vid en kollision med en lastbil på väg 31 mellan Ekenässjön och Stensjön under tisdagskvällen. Ytterligare två hästar...
Svar
1
· Visningar
1 148
Senast: Snowball
·
  • Artikel
Hästnyheter (Dalarnas Tidningar) I januari 2010 hittades en häst död i sin box. En veterinär som kallades till stallet tidigare då hästen inte mådde...
Svar
0
· Visningar
949
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp