Fyrhjulsdriven bil

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ullis25
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 272
U

ullis25

Håller på och letar ny bil... Vet ni om det finns någon fyrhjulsdriven bil som får dra 1500kg på B körkort?

Sv: Fyrhjulsdriven bil

Jag har köpt en Subaru som får dra 1480kg så du kanske kan hitta en som får dra 1500kg.
Honda CVR, de äldre får dra 1550kg på B men endast 1500kg på bilen. Du får alltså koppla ett släp med totalvikt på 1550kg men endast lasta upp till 1500kg.
// Linda

vår toyota rev4 drar vi 1500kg. men det beror lite påårsmodell vad de får dra de nyare (2006-) får baradra 1300tror ajg. Vår är från 2003

Kompisen har en Nissan X-trail. (Bensin). Den får dra 1500 på B kort och 2000 med BE. Väldigt bekväm att åka i och smidig att dra släp med.

Vi har en Subaru Forrester och den får dra 1550 på B kort om jag minns rätt! Mycket bra bil för övrigt!;)

Om du är ute efter dieselbil så får du dra 1500 med bla Passat. Vi har en 4-hjulsdriven passat från -98.

Jag har köpt en Subaru som får dra 1480kg så du kanske kan hitta en som får dra 1500kg.
Honda CVR, de äldre får dra 1550kg på B men endast 1500kg på bilen. Du får alltså koppla ett släp med totalvikt på 1550kg men endast lasta upp till 1500kg.
// Linda

Det stämmer att man kan dra 1500 med CR-V tom nyaste generationen(-07) så länge det är manuell låda. Automat får dra klart mindre.

Jag är tveksam till att du får dra ett släp som är typat till mer än 1500 med lägre nettovikt. Trodde det krävdes E för att göra så?:confused:

vår toyota rev4 drar vi 1500kg. men det beror lite påårsmodell vad de får dra de nyare (2006-) får baradra 1300tror ajg. Vår är från 2003

Vår 06:a får bara dra lite drygt 1400 kg (1430?) med B-kort. 2000 med E-kort...

skilde inte så mycket då viste att de fick dra mer på e-kort. Sen kan de skilja imellan dom vi kollade enbarrt upp dieslarna.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
285
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 296
Fordon Det verkar som att jag måste köpa en annan bil för min får mer och mer fel som kostar pengar och frustration. Jag är en småbilsförare... 2
Svar
23
· Visningar
763
Senast: sthu
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 112
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ofräsch häst?
  • Dressyrsnack nummer 18