fysisk / Psykisk träning

Sv: fysisk / Psykisk träning

Hörredu, har du träffat på en Staff om vintern/hösten :p ?

Jag har hittills inte träffat på en enda Staff som tyckt att regn och blåst är: a piece of cake ;)

Dom har ju ingen underull alls och är ofta väldigt nakna på magen, ljumskar och armhålor ( Zaga är även ganska kal bakom hennes öron ).

Jag förstår att hon fryser i Göteborg om vintern när hon inte bär täcke, fast Staffar är ganska löjliga/töntiga också så jag försöker härda henne lite eftersom man ändå inte får tävla med täcke.
 
Senast ändrad:
Sv: fysisk / Psykisk träning

jaha, det hade jag ingen aning om. Vad spännande.

Jag tänker att typ rottisar är ungefär lika korthåriga men det stämmer alltså inte?

varför får man inte tävla med täcke?
 
Sv: fysisk / Psykisk träning

Rottweiler har underull liksom Labradoren, Staffen har ingen underull alls :)

Jag vet inte varför, det ses väl som störande/skymmande/hjälpmedel kanske ?
 
Sv: fysisk / Psykisk träning

underull? hm... det är alltså det som fastnar på kläderna.

Skulle jag vilja fuska skulle jag nog välja något bättre än ett täcke.
Är det så i alla discipliner?
 

Liknande trådar

Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
804
Senast: Krumben
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 293
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 399
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 350

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp