Gå ner i tid på jobbet

Uppdaterar lite;

Det blir en tjänstledighet för mig en viss procent :)
Nu verkar det som en kan få nån form av bidrag från försäkringskassan för detta med (ska fråga läkare) men tänkte fråga om ni har koll?
Pga längre sjukskrivning så blir detta en form av arbetsplatsanpassning?
En ersättning för de procenten jag är tjänstledig med andra ord.

Känns spontant väldigt märkligt om man kan få nån typ av ersättning från försäkringskassan för tjänstledighet som beror på sjukdom.
Är man inte berättigad sjukpenning, så har jag svårt att tänka mig att de kommer betala något.
 
Uppdaterar lite;

Det blir en tjänstledighet för mig en viss procent :)
Nu verkar det som en kan få nån form av bidrag från försäkringskassan för detta med (ska fråga läkare) men tänkte fråga om ni har koll?
Pga längre sjukskrivning så blir detta en form av arbetsplatsanpassning?
En ersättning för de procenten jag är tjänstledig med andra ord.


Låter spontant väldigt konstigt att du skulle få ersättning för tjänstledighet från Försäkringskassan? Brukar ju vara antingen sjukpenning eller sjukersättning om det är permanent nedsättning. Men då är man ju sjukskriven. Men har inte koll på alla ersättningsformer så det kanske finns något som inte är så känt.
 
Någon som gjort det?

Jag förstår att det blir mindre ekonomiskt.. även att det påverkar pensionen.
Påverkar det semesterdagar? Friskvårdsbidrag?

Har gått upp i lön de senaste åren och tjänar bra. Skulle inte fundera på det om de inte var så att jag inte vet om jag orkar 100%. Varit sjukskriven 1 år men kännt redan innan att det tar VÄLDIGT mycket energi.

Saker blir dyrare men jag måste erkänna att jag mådde som bäst, psykiskt och fysiskt en period där jag inte tjänade så bra.. nästan hälften av de jag gör nu.

Undanber tips om att byta jobb i denna tråd :)
Om du känner att du behöver det så gör det. Visst du går ner lite i lön, men du förlorar ännu mer på att köra på och krascha istället. Bättre med lite lägre lön än sjukskriven
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 651
Senast: Mineur
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 989
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 785
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 496
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp