Gå på lunch

Du hoppade över ett steg. Jag fick ett kort. Jag svarade dock skrev jag inget om vad jag svarade. Sedan fick jag ett svar och där skrev jag vad han svarade. Och ja det skrevs under med ett namn. Så ja jag vet vem dock känner jag inte personen men vet vem på firman
Okej, jag har nog helt missat att du skrev åt honom först, och att det där var hans svar till dig. Bättre så.
 
Dvs du måste hamna i en situation där du har möjlighet att småprata och känna kemi, annars får du inte ens fråga om du kan få tillfälle till just denna situation på en lunch?

Själv gillar jag tinder men det är ju inte för alla... Jag tycker att det är synd om vi helt stänger av möjligheten för alternativa kommunikationsvägar för de som inte är socialt superkompetenta och dessutom inte har chansen att regelbundet möta andra människor för en stunds småprat.
Ja? Jag tycker att det är det minsta man gör innan man bjuder ut någon på lunch. I alla fall säger hej, presenterar sig och byter ett par ord.
Sedan "får och får", det står väl vem som helst fritt att dela ut lappar men jag kan tycka att det är ett rätt olämpligt sätt att ta kontakt på, särskilt som vuxen, särskilt anonymt och särskilt på en arbetsplats.

Har man inte naturligt chansen att stöta på folk och inte kan ta kontakt på nätbaserade mötesplatser (behöver inte nödvändigtvis vara en datingapp) får man väl bege sig ut om man vill ha en partner? Intressegrupper, mingel för singlar... vad som.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras ny här jag med,vill bara höra o ev få lite svar. min älskade mitzy Lhasa apso var drygt 10 år o jag var så glad att hon aldrig varit...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 367
Senast: Gnist
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
926
Senast: cassiopeja
·
Relationer Så här är läget... För många år sedan köpte en kompis en husvagn ( avställd och obesiktigad) de hade ingen stans att ställa den (...
2
Svar
20
· Visningar
2 981
Senast: Snurrfian
·
N
Relationer Känner att jag måste få kasta av mig en och annan börda som tynger mina axlar. Jag är gift sedan 17år tillbaka och livet har väl varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 878
Senast: RubinNovak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp