Gå på lunch

Måste man skratta åt saker jag tycker. Rätt barnsligt faktiskt
Tja, it "AInt our first rodeo" eller hur tusan man säger och det vet du ju ;) Om det roar dig så får det väl roa även mig:idea:

Att inte vilja diskutera vad sjutton en märklig trådstart faktiskt innebär med att vilja luncha med någon för att byta ut sin sambo utan låta den mynna ut i sidospår där vi kanske spekulerar men får ingen mer info, humma med, inte inflika mer detaljer än att personen man inte konverserat med "kan ju vara någon bättre" .


Vilket givetvis färgar mina svar men generellt är jag för att ha en konversation innan en främling eventuellt frågar ut mig. Det är inte på något vis konstigt att känna såO_o Inte lappen i sig som är problemet för jag tar lite social awkwardness alla dagar i veckan utan bristen på interaktion före.
 
Smickrande!
Hade jag varit nöjd med den relationen jag var i hade jag tackat nej.

Håller med. Blev lite ställd när en dåvarande kollega (jobbade inte alls mycket ihop) hoppades på att jag skulle vara en gnutta intresserad av honom. Fick på messenger att det var synd att jag är upptagen....Fast å andra sidan var han ju bara ute efter en sak och det är inte förhållande. Nej tack! Kan nog inte bli mer lyckligt nöjd än med den jag har ❤️
 
Det görs så många antaganden om personen som skrev lappen, att han brukar göra så osv. Hur vet man ens. Det kanske var första gången ens. Han tänkte inte ens igenom det. Han kanske inte vågade fråga rakt ut. Han kanske var rädd att få ett nej i ansiktet, lättare att få det genom att kortet slängs osv. Varför måste man anta att det är en slempropp som ligger bakom, som bara ser kvinnor för deras yttre och som gör detta på daglig basis.
Frågan i trådstarten var ju inte vad man trodde om företagslapps-människan i just ts fall, utan hur man själv skulle reagera på att få en sådan lapp på en däckfirma där man är kund.

Och i minst ett av de exempel på människor som raggar i sin yrkesroll som jag känner till så har det varit någon som tidigare fått en relation via det. Är det på något sätt värre att göra det fler gånger, om det nu gick bra (i bemärkelsen att hen fick napp) förra gången?

Om du frågar de här personerna kanske det snarare är som en motsvarighet till att starta tinder igen när den tidigare relationen tar slut. Och om man nu som vissa här enbart betraktar detta som en slags irl-motsvarighet till dejtingappar, vad vore då fel med att lämna lappar lite nu och då när hen ser någon som kan vara intressant? För mig blir det ju problematiskt med sådana vanor främst i och med att det är en arbetsplats där man vänder sig till kunder, där man förväntas vara professionell och uppvisa ett bättre bemötande än så, samt att blotta vetskapen om att det finns människor som gör liknande saker systematiskt antagligen också skulle göra att jag tog det mindre personligt. Men om man nu överhuvudtaget inte har någon invändning gentemot att det sker på arbetsplatsen, varför vore det ett problem om det gjordes ofta? Blir det inte lite motsägelsefullt att anse att det är rätt och riktigt om hen gör det en gång, men absolut inte flera gånger?

Jag är inte alls övertygad om att hen gjort det flera gånger i ts fall, däremot ser jag det definitivt som en möjlighet just pga att det är ett såpass enkelt förfarande tillsammans med att det sker på hens arbetsplats. Så jag hade befarat, inte tagit för givet men haft i bakhuvudet, att det kunde röra sig om en av dessa människor som skaffat sig en lite problematisk vana. Många här antar att det är en man. Antagligen är det mest troligt i och med vilka som oftast jobbar på däckfirmor samt vilka som oftast gör den här typen av närmanden, men kan väl också säga att i de exemplen jag nämnt tidigare så var inte alla män.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Försiktigt? :D Nej men särskilt som man bör en nog vara väldigt medveten om hotbilden av män vs kvinnor i samhället och låta bli att komma med direkta förslag vid ett första möte i yrkesrollen tycker jag. Allra minst bör man väl ha småpratat, bollat lite fram och tillbaka och känt någon typ av kemi innan man ens tänker tanken på att smyga in sitt nummer på baksidan av företagets visitkort.
Generellt tycker jag väl att dagens datingsidor är en bra grej som borde leda till färre krassa försök ute i allmänheten - där är det i alla fall ett ömsesidigt sökande.
Dvs du måste hamna i en situation där du har möjlighet att småprata och känna kemi, annars får du inte ens fråga om du kan få tillfälle till just denna situation på en lunch?

Själv gillar jag tinder men det är ju inte för alla... Jag tycker att det är synd om vi helt stänger av möjligheten för alternativa kommunikationsvägar för de som inte är socialt superkompetenta och dessutom inte har chansen att regelbundet möta andra människor för en stunds småprat.
 
Senast ändrad:
Kontaktsättet, jag tycker nog inte att det är ett hemskt sätt att ta kontakt. Jag kan självklart se det problematiska i att använda sin arbetsplats som ett ställe för att ragga, och är det en arbetsplats där den ena dessutom är i en typ av maktposition, eller utlämnande situation så är det självklart big no-no. Men detta, en däckfirma och en lapp med fråga om lunch... njaä, jag har svårt att se hur denna person skulle ha kunna göra det på något "bättre" sätt om de verkligen ville få kontakt.

Hade jag tackat ja? Nej, det hade jag inte. Har en sambo och hade inte velat ge den här personen falska förhoppningar. Jag hade knappast tackat ja ens om jag var singel, då jag sällan har behov av att lära känna nytt folk bara av orsaken att lära känna nytt folk.

Så till sist, när tillägget kom att han hört av sig och velat att hon hör av sig angånde lunchen, det tycker jag däremot är att ta det det ett steg för långt. Lapp med fråga om lunch, kravlöst. Att höra av sig och med meddelande efteråt och påminna om lunchen, inte så kravlöst mera.
 
Senast ändrad av en moderator:
Håller med. Blev lite ställd när en dåvarande kollega (jobbade inte alls mycket ihop) hoppades på att jag skulle vara en gnutta intresserad av honom. Fick på messenger att det var synd att jag är upptagen....Fast å andra sidan var han ju bara ute efter en sak och det är inte förhållande. Nej tack! Kan nog inte bli mer lyckligt nöjd än med den jag har ❤️
Varför skulle han bara vara ute efter en sak?

Hur vill ni bli uppraggade? Lunchdate låter hyffsat…normalt.
 
Varför skulle han bara vara ute efter en sak?

Hur vill ni bli uppraggade? Lunchdate låter hyffsat…normalt.

Nejnej, menade att jag håller med om att är man nöjd så struntar man ju i det, fråga om lunch är ju inte lika rakt på sak som jag fick till mig 🙄. Absolut trevligare fråga ställd! :)
 
Så till sist, när tillägget kom att han hört av sig och velat att hon hör av sig angånde lunchen, det tycker jag däremot är att ta det det ett steg för långt. Lapp med fråga om lunch, kravlöst. Att höra av sig och med meddelande efteråt och påminna om lunchen, inte så kravlöst mera.
Du hoppade över ett steg. Jag fick ett kort. Jag svarade dock skrev jag inget om vad jag svarade. Sedan fick jag ett svar och där skrev jag vad han svarade. Och ja det skrevs under med ett namn. Så ja jag vet vem dock känner jag inte personen men vet vem på firman
 
Du hoppade över ett steg. Jag fick ett kort. Jag svarade dock skrev jag inget om vad jag svarade. Sedan fick jag ett svar och där skrev jag vad han svarade. Och ja det skrevs under med ett namn. Så ja jag vet vem dock känner jag inte personen men vet vem på firman
Hm. Så vi får fortfarande inte någon info för att föra tråden vidare:eek:
 
Jag vet inte om det finns något mer att spinna på, den kanske mår bäst av att självdö nu när vi avhandlat hur olika vi hade reagerat på ett liknande kontaktförsök. :)
Nä, jag vill verkligen inte diskutera något inte ens TS vill. Mer för att poängtera det absurda ;)
 
Frågan i trådstarten var ju inte vad man trodde om företagslapps-människan i just ts fall, utan hur man själv skulle reagera på att få en sådan lapp på en däckfirma där man är kund.
Exakt så. Sen förstår jag inte varför man ska vrida till det till nått annat
 
Frågan i trådstarten var ju inte vad man trodde om företagslapps-människan i just ts fall, utan hur man själv skulle reagera på att få en sådan lapp på en däckfirma där man är kund.

Och i minst ett av de exempel på människor som raggar i sin yrkesroll som jag känner till så har det varit någon som tidigare fått en relation via det. Är det på något sätt värre att göra det fler gånger, om det nu gick bra (i bemärkelsen att hen fick napp) förra gången?

Om du frågar de här personerna kanske det snarare är som en motsvarighet till att starta tinder igen när den tidigare relationen tar slut. Och om man nu som vissa här enbart betraktar detta som en slags irl-motsvarighet till dejtingappar, vad vore då fel med att lämna lappar lite nu och då när hen ser någon som kan vara intressant? För mig blir det ju problematiskt med sådana vanor främst i och med att det är en arbetsplats där man vänder sig till kunder, där man förväntas vara professionell och uppvisa ett bättre bemötande än så, samt att blotta vetskapen om att det finns människor som gör liknande saker systematiskt antagligen också skulle göra att jag tog det mindre personligt. Men om man nu överhuvudtaget inte har någon invändning gentemot att det sker på arbetsplatsen, varför vore det ett problem om det gjordes ofta? Blir det inte lite motsägelsefullt att anse att det är rätt och riktigt om hen gör det en gång, men absolut inte flera gånger?

Jag är inte alls övertygad om att hen gjort det flera gånger i ts fall, däremot ser jag det definitivt som en möjlighet just pga att det är ett såpass enkelt förfarande tillsammans med att det sker på hens arbetsplats. Så jag hade befarat, inte tagit för givet men haft i bakhuvudet, att det kunde röra sig om en av dessa människor som skaffat sig en lite problematisk vana. Många här antar att det är en man. Antagligen är det mest troligt i och med vilka som oftast jobbar på däckfirmor samt vilka som oftast gör den här typen av närmanden, men kan väl också säga att i de exemplen jag nämnt tidigare så var inte alla män.
Kan tillägga att jag verkligen inte ser tinder som det enda alternativet till att träffa någon via sin yrkesroll, tvärtom tycker jag det verkar smått själsdödande att söka via dejtingappar.

Har träffat en del personer genom att gå gatan fram, i mataffären, på busshållsplats, via vänner och så vidare. Jag tycker väl generellt att när det utrycks förskräckelse över sådant som att man inte skulle få ragga på arbetsplatsens kunder och liknande så låter det lite som när en viss typ av män beklagar sig över att "allt" räknas som sexuella trakasserier nuförtiden och de "kan inte ens ge en komplimang längre". Stackars dem, tänk att behöva anstränga sig utöver att existera och i alla lägen säga det som råkar dyka upp i huvudet. Skulle det ta livet av en person som raggar på arbetsplatsen att göra ungefär samma sak fast på fritiden istället? Svaret på den retoriska frågan är förstås nej.

Sen är det klart att det är en förmildrande omständighet att det är en däckfirma det rör sig om, och inte någon man är i större beroendeställning till, så kanske hade jag till och med lyckats förtränga tidigare erfarenheter om personen verkade tillräckligt intressant men jag hade nog fortfarande sett det som problematiskt.
 
Varför skulle han bara vara ute efter en sak?

Hur vill ni bli uppraggade? Lunchdate låter hyffsat…normalt.
Lunch är helt okej men innan det öht kommer på tal så vill iaf jag ha lärt känna personen lite. På telefon, pratat i ett irl-möte, chattat.
Jag skulle absolut inte gå på en dejt med en vilt främmande människa.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras ny här jag med,vill bara höra o ev få lite svar. min älskade mitzy Lhasa apso var drygt 10 år o jag var så glad att hon aldrig varit...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 367
Senast: Gnist
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
926
Senast: cassiopeja
·
Relationer Så här är läget... För många år sedan köpte en kompis en husvagn ( avställd och obesiktigad) de hade ingen stans att ställa den (...
2
Svar
20
· Visningar
2 980
Senast: Snurrfian
·
N
Relationer Känner att jag måste få kasta av mig en och annan börda som tynger mina axlar. Jag är gift sedan 17år tillbaka och livet har väl varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 878
Senast: RubinNovak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp