gaahhh, kan jag vara gravid ???

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

BebbeBaby

jag 'råkade' ha oskyddat samlag i lördags natt. varken jag eller pajken tänkte på det då, eftersom jag 'alltid' har haft p-stav innan, men har tagit ut den för ett tag sedan. så vi tänkte ju inte på det just då, lusten fick oss att glömma bort det totalt. :angel: så nu har jag funderat på om jag kan vara gravid??? :confused: klart att jag kan. :smirk: men när kan jag ta ett graviditetstest??? :confused: kan man känna några ev. graviditetstecken såhär tidigt direkt efter eller när kan man först känna det??? :confused: vad är det för tecken man kan känna då??? :confused: jag tror till & med att vi prickade in en ägglossning. :crazy: om man nu kan få ägglossning direkt första månaden efter att man tagit ut p-staven??? :confused: senaste mensens första blödningsdag va 10 maj & ägglossningen bör väl då ha skett 21-24 maj & det va ju den 21:a i lördags, jag har ganska så normal menscykel. :confused: :crazy:

snälla någon??? :confused:
 
Sv: gaahhh, kan jag vara gravid ???

Läste om det där nyligen.
Det enda jag vet är att man kan göra ett eget test(finns på apoteket) närsomhelst från och med den dagen man förväntar sin mens.
Är man inte helt säker så ska man göra testet tidigast 19 dagar efter senaste gången man haft oskyddat samlag.

Jag antar att det finns nåt test man kan göra tidigare hos typ barnmorskan.

Jag var orolig och gjorde ett test som visade negativt. Men man är ju ändå lite skeptiskt mot sånnadär hemmatester. Är ju baaara 99% säkerhet. :D
Nån dag efter var jag hos läkaren och kollade en annan grejj och fick samtidigt lämna urinprov. Och där såg dom att jag inte var gravid. :)
 
Sv: gaahhh, kan jag vara gravid ???

dagen efter piller!!! Skynda dig till apoteket och köp dagen efter piller. Receptfritt
 
Sv: gaahhh, kan jag vara gravid ???

Ring till ungdomsmottagningen i din kommun om du har mer frågor, dom fixar även dagen efter piller men gör det NU.
 
Sv: gaahhh, kan jag vara gravid ???

Isåfall är det bråttom! Efter högst 3 dygn gäller väl??
 
Sv: gaahhh, kan jag vara gravid ???

shit jag läste på en hemsida om dagen efter piller & där stod det:

Högst säkerhet har man om tar pillret inom 24 timmar. Det ska tas senast 72 timmar efter oskyddat samlag. Ju tidigare tablettintag efter oskyddat samlag, desto bättre skyddseffekt. Tablettintag inom 24 timmar ger en 95% skyddseffekt. :crazy:

så det är nog rättså kört nu. för att jag har inte kommit åt något apotek idag. :(

så hur ska jag göra nu???

men om jag ska vänta tills jag förväntar min nästa mens innan jag tar ett graviditetstest, så är det ju typ 2 veckor dit. kan jag inte göra det innan??? :confused: eller visar det inte rätt då kanske???
 
Sv: gaahhh, kan jag vara gravid ???

Såntdär hemmatest kan du inte göra innan! Gör du det innan så blir det felaktigt resultat. Så får du ändå fortsätta oroa dej.

Men ring till barnmorskan!! Gör det direkt imorron. Om du inte orkar vänta 2 veckor till!
 
Sv: gaahhh, kan jag vara gravid ???

suck, kunde tänka mej det. då är det bäst att jag ringer imorgon då & se vad dom säger, om man kan göra något test där innan eller så. för 2 veckor till orkar jag inte vänta. :crazy:
 
Sv: gaahhh, kan jag vara gravid ???

http://www.growingpeople.se/templates_GP/GP_page.asp?id=3325

Kolla där. Finns graviditetstecken. Men...är man orolig och aboslut inte vill bli gravid så känner man av allt detdär ändå. Bara för att man är så jäkla orolig. Så är det för mej. :D

Och överallt jag läser så kan test bara göra från den dagen du skulle haft mens. :crazy:
 
Sv: gaahhh, kan jag vara gravid ???

tack tack för länken.

innerst inne längtar jag så mycket efter ett barn & vill vara gravid, MEN jag vet inte om det är så lämpligt just nu. :crazy: :confused: jag hoppas att graviditetstestet visar negativt, för annars kommer jag inte att klara av att ta bort det. :( hade vart lättare att bara ta ett dagen efter piller & inte veta, men nu är det ju försent...

men får la se vad dom säger imon när jag ringer.
 
Sv: gaahhh, kan jag vara gravid ???

Japp men om man vill prata med någon så är det bra med ungdomsmottagningen eftersom det verkade lite sent att ta dagen efterpiller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ jag har efter 9 års uppehåll från allt vad preventivmedel heter nu blivit övertalad av barnmorskan att börja käka mellanpiller (som de...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 957
Senast: Soffan74
·
Övr. Barn Ja, som trådrubriken lyder... Jag börjar bli fundersam över om det är något fel, eller om det är att anse som helt normalt. Bakgrund...
Svar
14
· Visningar
1 526
Senast: Sedna
·
Kropp & Själ Hej. Jag vänder mig till er kloka här först innan jag tar itu med det själv. Jo jag har som mensvärk men mensen börjar aldrig. Haft...
Svar
2
· Visningar
1 060
Gravid - 1år Jag och min sambo har försökt att få barn i över ett år och nu, ÄNTLIGEN, mot alla odds har vi lyckats. Sambons pappa dog i lördags så...
2
Svar
38
· Visningar
4 217
Senast: Apollo 13
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp