Bukefalos 28 år!

Mensvärk utan mens.

trevligtjej86

Trådstartare
Hej.

Jag vänder mig till er kloka här först innan jag tar itu med det själv.

Jo jag har som mensvärk men mensen börjar aldrig. Haft iaf över 1 veckas tid nu.

Fick för typ 2 veckor sen väldigt rikliga flytningar slemklumpar nästan. Iaf mer än vanligt o har nu lite rikligare som innan mens liksom. Fick även ont i bröstvårtorna vilket jag ibland kan få innan mens oxå.

Min mens förra gången va helt normal!

Innan alla börjar ropa du är gravid så ska vi bara ta upp nåra saker till :p. Jag har problem med magen ibs som ibland e värre än vanligt. Men det känns mer som mensvärk nu.
Jag har inte haft sex sen jag hade min mens senast.

Men jag har tagit uppehåll med preventivmedel denna månad då jag såg det onödigt att använda då jag ändå inte träffar någon. Kan det vara det som spökar kanske?!

Så nån som förstår sig på detta?
 
Alltså har du ätit p-piller tidigare, eller vilket preventivmedel har du slutat med? Fick du mens efter att du slutat med piller (om det nu var så att du ätit piller), eller slutade du efter mensen?

Slemmet kan ha varit ägglossning, och då borde mensen komma när som helst.

Det finns alltid en risk att du är gravid, trots att du haft mens efter senaste samlaget, så kolla för säkerhets skull med test.

Är testet negativt är det nog hormonerna som spökar, eller så får du mens vilken dag som helst (exakt hur många dagar sedan senaste mensen och sedan slemlkumpen?)
 
Alltså har du ätit p-piller tidigare, eller vilket preventivmedel har du slutat med? Fick du mens efter att du slutat med piller (om det nu var så att du ätit piller), eller slutade du efter mensen?

Slemmet kan ha varit ägglossning, och då borde mensen komma när som helst.

Det finns alltid en risk att du är gravid, trots att du haft mens efter senaste samlaget, så kolla för säkerhets skull med test.

Är testet negativt är det nog hormonerna som spökar, eller så får du mens vilken dag som helst (exakt hur många dagar sedan senaste mensen och sedan slemlkumpen?)


Hade nuvaring. Tog ut den hade mens o stoppa inte in en ny.

Exakt hur många dagar är svårt att säga då dagarna gärna flyter ihop i varandra ibland. Men kan tro ca 1.5-2 veckor sedan.

Har svårt o tro att jag skulle va gravid då sex inte varit nån större vana på sista tiden.

Kan ju avvakta nåra dar till då för att se om mensen dyker upp i dagarna. Kändes bara som "lång" tid med mensliknande smärta i typ 1 vecka. Men min mage e inte alltid som den ska så.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 448
Senast: Tora
·
Kropp & Själ Jag känner mig sjuk färdig med det här med mens och PMS. Jag har ett barn och vill inte ha fler, så nu känns det inte som det är nån...
2
Svar
22
· Visningar
2 243
Senast: Ms_Antrop
·
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 658
Senast: Hoarfrost
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 002
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp