Bukefalos 28 år!

Jag är gravid?!

Sv: Jag är gravid?!

Det går ut på att man ger barnen bitar av mat istället för mosat, så de lär sig tugga ungefär. N har ätit exakt samma mat som vi vuxna sen han var 7 månader, rekommenderar dock hund för slabbet när de äter själva.

Om du googlar det finns det både filmer och hemsidor:)
 
Sv: Jag är gravid?!

KL

Imorgonbitti ska jag på hälsosamtal hos barnmorskan!
Tyvärr har jag blivit världens nojigaste så nu tror jag inte längre på att jag är gravid! Tänk om testet visade fel? Tänk vid ett framtida ultraljud om de inte hittar någon bebis? Kan det ens hända?

Blä jag oroar ihjäl mig :arghh:
 
Sv: Jag är gravid?!

Finns massor av saker som kan gå fel men i de allra, allra flesta fallen så går det alldeles utmärkt.

Det är ju ett ypperligt tillfälle när du träffar barnmorskan att ta upp alla funderingar och farhågor :)

Du kan inte få ett falskt positivt svar på graviditetstest.
 
Sv: Jag är gravid?!

KL

Imorgonbitti ska jag på hälsosamtal hos barnmorskan!
Tyvärr har jag blivit världens nojigaste så nu tror jag inte längre på att jag är gravid! Tänk om testet visade fel? Tänk vid ett framtida ultraljud om de inte hittar någon bebis? Kan det ens hända?

Blä jag oroar ihjäl mig :arghh:

Jag var också nojjig! Hade INGA symptom alls förutom att mensen uteblev. På KUB testet fick vi ju se den lilla och då blev jag lugnare, men kände fortfarande ingenting så jag fick för mig att det inte var någon bäbis ändå även fast jag sett den och nojjade ända fram till RUL då jag fick se den lilla igen och fick med en bild hem. Sen gick det bättre och magen började växa :)
 
Sv: Jag är gravid?!

Min mamma mådde kanonbra med både mig och lillebror, inget illamående osv.

Oron får man nog vänja sig vid, den lär ju inte minska bara för att bebis föds... ;)
 
Sv: Jag är gravid?!

KL

Imorgonbitti ska jag på hälsosamtal hos barnmorskan!
Tyvärr har jag blivit världens nojigaste så nu tror jag inte längre på att jag är gravid! Tänk om testet visade fel? Tänk vid ett framtida ultraljud om de inte hittar någon bebis? Kan det ens hända?

Blä jag oroar ihjäl mig :arghh:

Jag har fått uppfattningen att det är ganska många som har dessa tankar. Jag var en av dom. Trots positiva test var jag helt övertygad om att "den kommer ha försvunnit vid rul".
Efter rul så blev det mer verkligt för min del att det faktiskt fanns någon (något, en period hade jag lite "alienkänsla", hur normalt är det att något ska växa I någon :D) där inne.
Nu har jag 14 dagar kvar till beräknat bf.
 
Sv: Jag är gravid?!

Nej oron försvinner inte, men det blir en annan sorts oro efter hand :) Dottern är nu 1,5 år och nu oroar jag mig för annat än om jag verkligen är gravid som jag oroade mig för då jag plussade ;) Kommer antagligen nojja lika mycket med ifall jag verkligen är gravid även med nästa barn
 
Sv: Jag är gravid?!

Jo men grunden är väl eg detsamma, dvs att det ska vara/bli något fel på avkomman.

Jag tror det är sunt för artens fortlevnad :D
 
Sv: Jag är gravid?!

Jag minns hur jag var helt kallsvettig då det var dags för RUL, jag var helt övertygad om att där bara skulle vara ett stort gasmoln. Sambon förstod inte alls och var helt kolugn.

Att jag sen hade en väldigt psykiskt jobbig graviditet med en bebis som knappt rörde sig på flera dagar, upprepade tillfällen, gjorde inte mig till en lugnaste blivande morsan i världen. Nu visade det sig ha en förklaring då navelsträngen var så kort att hon knappt kom ut, och som gjorde barnmorskan helt fascinerad, men det är en annan femma.

Vad jag försöker säga är att oroa dig kommer du att göra, fr om nu och resten av livet, på olika sätt, mer eller mindre. Är det inte under graviditeten så är det när bebis är nyfödd och man (läs, jag) oroade sig för att den skulle sluta andas. Sen blir det om hen utvecklas normalt, och om inskolningen på dagis kommer gå bra. Sen om hen kommer få kompisar, osv... Du förstår min poäng ;)
 
Sv: Jag är gravid?!

J

Jag har mensvärk som kommer och går. Det sticker till i underlivet väldigt ofta och brösten är ömma. Är det normalt med mensvärk som kommer i vågor? Är det normalt med stickningarna?

Kan inte ni alla berätta hur det var första gången ni fick reda på att ni var gravida? Hur gick det till sen och vilka symtom hade ni?

Med våra tvillingtjejer hade jag precis så. Med vår kille förstod jag inte att jag var gravid förrän jag inte för mitt liv kunde stänga jeansen (min sambo var bombsäker på att det berodde på att jag ätit så mkt kring jul...:D). Speciellt Illamående har jag inte varit under någon graviditet.
 
Sv: Jag är gravid?!

Grattis! måste ju kännas riktigt bra då ni försökt så länge :)

Min son är 14 månader och var inte planerad.
men det var faktiskt min sambo som ställde frågan till mig, är du gravid?
för han hade märkt saker hos mig som jag själv inte tänkte på alls :p

mitt humör och att han absolut inte fick röra mig haha.
Jag trodde inte på det, då jag trodde att mensen var på g. som andra beskrivit bara nått rosa tyckte faktiskt att det var lite konstigt att det aldrig kom någon gång..

kollade om jag var gravid på två stickor och de sa samma sak så det blev en liten chock, men jag hade sagt innan att skulle det hända så är jag redo för det. så det blev bara en kort chock sedan blev man bara glad :)

jag ringde bm dagen efter och fick e tid.
 
Sv: Jag är gravid?!

Jag var också sån under första graviditeten. Så pass att jag tog ytterligare ett test några dagar innan jag skulle på rutinul. för att vara säker på att jag var gravid :D
Trots sparkar och en putande mage.
 
Sv: Jag är gravid?!

Delvis KL

Skönt att jag inte är ensam! Men det är så konstigt hur man fungerar, här har man gått och läääängtat efter ett plus, och när det väl kommer så tror man inte på det.

Idag har jag varit på hälsosamtal hos en jättetrevlig barnmorska. Enligt henne borde jag vara i vecka 8+2.
Min mage har svullnat upp något överdjävulskt och man kan tro att jag är i vecka 30.
 
Sv: Jag är gravid?!

Svullnaden beror ofta på att tarmarna börjar jobba lite långsammare.

Så det blir en midsommarbebis för dig :)
 
Sv: Jag är gravid?!

Ja, förhoppningsvis. Antagligen kommer den på min mormors födelsedag för att följa familjens traditioner. Här är det nämligen ingen som fyller år "ensam". Brorsan och min morbror samma dag, jag och min kusin, pappa och kusinbarn, mamma och morfar.

Just det! Jag har sviiiinont i bröstvårtorna. Så ont att jag bara gråter. Finns det något sätt att mildra smärtan?
 
Sv: Jag är gravid?!

Inlägg i BHn, typ fleece, fluffig ull eller något sådant. Så att de är liksom vadderade i ett moln, absolut ingenting som skaver! Och stadig BH så att ingenting rör på sig i onödan ;)
 
Sv: Jag är gravid?!

Idag har jag varit på hälsosamtal hos en jättetrevlig barnmorska. Enligt henne borde jag vara i vecka 8+2.

Så roligt att vi är nästan precis lika långt gångna, jag är i 8+1 idag. Du är välkommen in i sommarföräldrar 2014-tråden :)
 
Sv: Jag är gravid?!

Jaha, men då har jag koll! En kompis till mig kör det för hennes son vägrar ta skeden ;)
Vi har testat lite och det är väldigt bekvämt! Vi tänkte väll varva med båda delarna, men det har blivit lite lite eftersom jag är lite lat och inte orkat göra egen mat till henne, vi äter nämligen rätt dålig bebismat, antingen med för mycket salt eller mat som inte går att tugga utan tänder.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Var med om något konstigt för några dagar sedan. Träffade mitt kk som hade köpt sugproppar till brösten, haha och lekte med de. Sen blir...
Svar
14
· Visningar
3 459
Senast: cambodia
·
Kropp & Själ Alltså jag är 42 år, har haft jättelite mens - så jag klarar mig med trosskydd i alla fall i 8 år nu. De senaste åren har jag inte haft...
Svar
11
· Visningar
1 704
Senast: Trissa
·
Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 139
Gravid - 1år Hej! Jag är 36 år och är i min första graviditet. Jag har alltid varit inne på att jag inte ska ha barn men jag och sambon har...
2
Svar
35
· Visningar
4 850
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp