Gaedingakeppni

Solhäst

Trådstartare
Hej! Jag har funderat mycket över poängskalan i gaedinga 5-10 men vad motsvarar poängen egentligen? Någon som vet? Och vet någon hur poängen i gaedinga motsvarar i sport? Alltså tex en 8 i gaedinga vad skulle det bli i sport?
Men sen så är jag medveten om att man inte riktigt kollar på samma saker.
Har tävlat en del i gaedingakeppni men aldrig riktigt förstått vad poängskalan motsvarar 😊🐴
 
Siffrorna är inte jämförbara. Det är helt olika bedömmningsmodeller så det går inte att jämföra poäng.
GK ligger betydligt högre i poäng än sport. Liksom avelsbedömmning som har en egen skala på poäng.
Jämför kvalgränser för SM så får man kanske en bild av poängsättningen.
 
Grovt förenklat är det ju bara att tänka att 7,5 i gaedingakeppni är samma som 5.0 i sport. I det att där går gränsen för ok ridning.

Sen tänker du bara att 1 poängsteg upp eller ner i sport motsvarar 0,5 p i gaedingakeppni.

Skalorna är ju på ett sätt lite jämförbara så som ovan, men att de står för väldigt olika innehåll.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 281
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 280
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 173
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp