Gaedingakeppni

Sv: Gaedingakeppni

På SIFs hemsida står det väl kort tölt och ökad i Bflokk?
 
Sv: Gaedingakeppni

Svíþjóð skrev:
På SIFs hemsida står det väl kort tölt och ökad i Bflokk?

Ja, det är det. Jag gjorde det felet då jag red B-flokk nämligen - red runt i mellantempo och fick alltså "ej visad" på kort tempo.... :o :D
 
Sv: Gaedingakeppni

Freyr skrev:
I såväl A (5-gång) som B (4-gång)-flokk har du 3,5 varv på dej på ovalbanan. Du får använda hela passrakan en gång och byta varv en gång.
På dessa 3,5 varv skall du i A-flokk visa valfritt tempo tölt, trav (gärna med en kraftfull ökning), galopp (med kraftful ökning), skritt och pass. Allt måste visas minst ½ varv (80 hästlängder) förutom skritt som du måste visa i minst 40 hästlängder (½ långsida el. 1/4 varv). I B-flokk byter du ut pass mot ökad tölt. Du måste börja eler avsluta programmet på en kortsida och FÅR börja eler avsluta programmet med ut/inridning på banan.

På SIFs hemsida finns reglerna för Gaedingakeppni under sport.

/Malin

Så man kan rida in i ökad tölt och avsluta 3,5 varv senare på en kortsida eller tvärtom? Snurrig tävling, fast man lär sig väll hoppas jag:p
 

Liknande trådar

Fritid Det är uppenbarligen en hästsko med sömmar och tåkappa men kan nån förklara resten?
Svar
6
· Visningar
493
Senast: MiaMia
·
Hundträning Hej! Är det någon här som möjligtvis kan förklara för mig principen bakom att träna startknappar för ljud, och/eller vad det kallas på...
Svar
12
· Visningar
1 088
Senast: fixi
·
Hemmet Kan nån som vet saker förklara för mig varför det är så farligt att "frysa om" mat som varit tinad och t ex stått i kylen en liten...
Svar
6
· Visningar
768
Senast: sjoberga
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva av mig och dethär är INTE kritik mot nån så ingen be höver tro det. Men jag mår så fucking jävla dåligt och jag kan...
2
Svar
23
· Visningar
1 685
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp